Toyota se již delší dobu angažuje ve vývoji aut na vodíkový pohon, zmínit můžeme například Mirai, kterým jsme měli možnost se svézt. Vodíková auta jsou ale kvůli složitému vývoji prozatím velmi drahá, a tak by dávalo smysl, kdyby Toyota začala implementovat vodík do dražších a „lexusnějších“ vozů. Japonskou automobilku to zřejmě napadlo také, protože Lexus si nyní zaregistroval název LS-FC Concept a představil stejnojmenný koncept.
Model LS je v dnešní době to nejlepší, co můžete od Lexusu dostat, a před nedávnem dostal výraznou modernizaci. Přídomek FC jistojistě znamená Fuel Cell, tedy palivové články. Zatímco LS je klasická limuzína, LS-LC by měl být situovaný víc do karoserie typu obřího čtyřdveřového kupé. Vůz by měl dostat pohon velmi podobný Toyotě Mirai, elektromotory by se však měly rozmístit ke každému kolu. Otázkou je, jestli vozu pořád zůstane dojezd kolem 500 kilometrů. Lexus LS-FC by však měl být hotový do roku 2020, tedy do olympijských her v Tokiu.
Klasická limuzína LS se již nyní prodává alespoň v hybridním provedení, které nabízí 3,5litrový atmosférický šestiválec s dvěma elektromotory. Pokud bude chtít vodíková limuzína uspět, bude potřebovat pohon minimálně stejně silný jako hybrid, který nabízí 348 koní. Slabounký Mirai nabídne koní pouze 154.
Zdroje: tsdr.uspto.gov, lexus.com