Kouzlo aerodynamiky. Hyundai oficiálně představil Ioniq 6

Kompletní představení
Kouzlo aerodynamiky. Hyundai oficiálně představil Ioniq 6
Fotografie: Hyundai
  • Hyundai ukázal světu druhého člena nové rodiny Ioniq na platformě E-GMP
  • Sedan Ioniq 6 spoléhá na styl a aerodynamiku, díky níž ujede přes 600 km

Agilní korejské automobilky se rychle naučily dnes tak módnímu marketingu, kdy je nový produkt představován po částech. To nejen zvyšuje a udržuje napětí veřejnosti, ale také bere část větru z plachet špionážním fotografům i různým počítačovým grafikům a jejich renderům s možnými podobami budoucího modelu. Přesně tímto způsobem se představil vysoce očekávaný, proudnicový model Ioniq 6, který techniku již prověřenou v SUV Ioniq 5 oblékl do stylových tvarů, na pohled zcela odmítajících kompromisy ve jménu maximalizace využití obestavěného prostoru. Sedan střední třídy tak nakukuje k hranicím hájemství čtyřdveřových kupé, ovšem díky téměř třímetrovému rozvoru by to nemělo být na úkor vnitřní prostornosti.

Hyundai tedy definitivně odhalil jeho podobu i interiér, ovšem velkou část finálních technických dat, stejně jako konečné homologační hodnoty, zatím neznáme, ovšem o těch, které chybějí, si můžeme udělat poměrně věrohodný obrázek porovnáním s Ioniqem 5. Dnes tedy víme, že proti konceptu Prophecy se sice nezměnily základní tvary, které spíš více než méně připomínají Porsche, avšak tvary obou konců se posunuly hodně a totéž samozřejmě platí i o interiéru. Ten sice podle očekávání sdílí řadu detailů se zmíněným SUV, ovšem jinak se mu podobá překvapivě málo a základní architekturou se od něj výrazně vzdálil.

Proudnicová karoserie sází na nízký čelní odpor vzduchu, podle předběžného dojezdu přes 610 km zjevně úspěšně

Designér Sang Jup Lee měl nesnadný úkol vyvážit proporce tak, aby působily ladně i při co nejkratší přídi i zádi a navíc co nejvyšší kabině. Podle prvních fotek se zdá, že se mu to povedlo, přičemž si pomohl, kromě obvyklých výrazných podélných prolisů, také nezvyklou parádičkou – směrem nahoru vyoblenou spodní hranou oken. Něco podobného známe z Mercedesu CLS, ovšem zde je oblouk daleko výraznější. Příď zase maskuje svou skutečnou výšku výrazným vlisem, oblá kapota pak připomíná zuffenhausenské vzory asi nejsilněji. Záď pak vypadá jako to nejlepší z obou jmenovaných německých automobilů, při pohledu čistě zezadu ovšem pocit podobnosti s Porsche 911 dominuje. Přesto nechybí osobitost, podtržená výraznou odtrhovou hranou.

Interiér je rozdělen na dvě zóny, přičemž přední byla pojata jako pracovní, čemuž napomáhá i mostová středová konzola s rozkládací pracovní plochou. Kromě řízení by tam měl najít majitel i prostor pro efektivní práci, navíc zpříjemňovanou intenzivním odpočinkem. Sedadla jsou totiž postavena tak, aby šla rychle sklopit a mohla uvést tělo do relaxačního pololehu. Kromě bohaté palety USB-C nechybí ani přípojka 230 V. Vzadu se pak relaxuje, čemuž odpovídá jak provedení opěradel, tak velkorysý prostor pro kolena. Zklidnění rozbouřené mysli by měly napomoci i četné světelné zdroje s 64 barevnými odstíny vytvářející s pomocí odrazů a průsvitných materiálů tu správnou atmosféru.

Salón se oblékl do nápaditých prostorových křivek, navíc je vpředu dělen na pomyslné kóje

I když se myslelo na ekologii, Hyundai nenutí posádku sedět na kožence, vinylu či jiných vesměs neprodyšných umělých materiálech. Zde se zůstalo u klasické kůže, ovšem Hyundai vzkazuje environmentalistům, že byla ekologicky vyčiněna. A aby je uklidnil dokonale, přidává informaci, že došlo i na biolaky a koberce z recyklovaných rybářských sítí.

Řidič je obklopen opět o něco širší nabídkou asistenčních systémů, přičemž hlavní důraz je kladen na vylepšený dálniční asistent HDA 2 neustále hlídající prostor kolem vozidla i v případě změny jízdního pruhu. Novinkou je samočinné parkování s dálkovým ovládáním, při němž řidič stojí venku a vůz je schopen zajet do úzké mezery i s předchozím vytočením. Kreativním lidem pomůže zachytit jejich nápady (které se podle reklamních spotů za volantem rodí častěji) hlasový záznamník. Audiofilové zase ocení soundsystém Bose, u korejského koncernu tradičně dobře vyladěný. A náruživí řidiči zase barvu podsvícení proměnlivou podle rychlosti a také elektronickou náhradu zvuku motoru e-ASD (Electric Active Sound Design).

Z nemnoha technických údajů, které automobilka pustila na světlo, už víme, že technická spřízněnost s Ioniqem 5 bude maximální. I tady najdeme na českém trhu tři základní pohony, tedy s velkou baterií o kapacitě 77,4 kWh a výběrem mezi pohony 4×2 a 4×4 a malou baterií vždy spojenou se zadokolkou. V blízké budoucnosti dojde rovněž na výkonnou verzi N. Nabíjení na 350kW 800V stojanu potrvá z 10 na 80 % SoC pouhých 18 minut. Pokud použijete 400V nabíječku, není potřeba žádný adaptér. Jen se o něco sníží rychlost nabíjení. Dojezd zadokolky s velkou baterií by měl přesáhnout 610 km a průměrná spotřeba by se měla udržet pod 14 kWh/100 km. Oproti Ioniqu 5 přibyly čtyři indikační diody nabíjení umístěné přímo na středu volantu, kde jsou dobře vidět. Ani zde nechybí funkce V2L, tedy možnost pomocí adaptéru napájet externí 230V spotřebiče například v kempu či přírodě.

Řešení vnějších detailů je minimalistické, oproti čínským kreacím plným barevných světýlek a výrazných ozdob je výsledný dojem velice decentní

Mezi technické inovace patří náhrada zpětných zrcátek kamerami (předpokládáme, že volitelná), dálkové aktualizace palubního softwaru OTA, tzv. parametrické LED světlomety na zádi (viditelné až v okamžiku rozsvícení) či podrobně uživatelsky přizpůsobitelný projev pohonné jednotky. U ní si podle chuti nastavíte nejen výkon, ale i citlivost plynového pedálu, řízení a asistenční elektroniku.

První vozy dorazí do Česka, pokud půjde vše podle plánu, koncem letošního roku. Ceny ani definitivní technické údaje dosud výrobce nezveřejnil.

Technické parametry Hyundai Ioniq 6 4WD, 77,4 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukce4 855 × 1 880 × 1 495 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon239 kW, 325 koní, točivý moment: 605 Nm
Baterie77,4 kWh
Nabíjeníkonektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 610 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze