Automobilka Lucid Motors nás nepřestává překvapovat výkony jejich elektrického vozu Lucid Air. Při prvních testech čtyřdveřový sedan překonal v klidu 350 km a další testy ukázaly maximální rychlost až 378 kilometrů v hodině. Překonávání rekordů je však lehčí než získání 700 milionů dolarů, které potřebuje na výstavbu továrny v Arizoně. Výrobce se však nevzdává a nyní se připravuje na novou strategii, která se bude opírat o nějakou již zaběhlou automobilku.
Podle aktuálních zpráv má nejblíže nakročeno k Fordu, se kterým už bylo už navázáno spojení. Nová dynamická společnost Lucid s oporou v silném Fordu je podle nás kombinace, která by mohla fungovat. Lucid již na vozu udělal spousty práce a drahý vývoj je hotový. Teď by již mohl přijít na řadu Ford a dílo dotáhnout do úspěšného konce. Výroba nového modelu a následné uvedení na trh je proces, který znovu a znovu Ford zvládá téměř každým rokem již po desetiletí.
Ford by z kontraktu také jistě nevyšel s prázdnou. Jeho elektrický Focus zatím moc netáhne, a proto se zkouší angažovat alespoň v hybridech a plug-in hybridech. Lucid by v oblasti elektromobilů jistě mohl poskytnou nejen dobré rady, ale i nové technologie. Je otázkou, jak moc se obě automobilky propojí, není však vyloučeno, že by pod značkou Lucid prodával Ford svoje modely a naopak. Pro zaběhlé automobilky je problém prodávat model, který znají zákazníci roky s cenovkou o několik set tisíc vyšší.
Místo Fordu Focus Electric bychom tak mohli dostat Lucid, který by byl možná o něco luxusnější a neměli byste pocit, že ten Ford co si kupujete je drahý. Podobný model můžeme vidět například s Citroënem a DS nebo značkou Hyundai a Genesis. Ford by tak mohl upustit od luxusních edicí Vignale a místo toho vyrábět zcela nové elektromobily s luxusnějším vzezřením i zaměřením.
Zdroj: electrek.co