Kilowatty pro Cupru Born. K mání jsou dvě nové verze

2
Kilowatty pro Cupru Born. K mání jsou dvě nové verze
Fotografie: Cupra
  • Cupra Born už dělá čest svému bojovnému vzhledu
  • Přikoupit si můžete kilowatty i kilowatthodiny navíc

V našem nedávném testu Cupry Born jsme si povzdechli, že 204 koní je sice solidní výkon, ale její adrenalinový vzhled by klidně snesl i o dost větší stádo. Nejsme sami, kdo si to myslí, takže Cupra uvedla na český trh dvě nové verze. Obě se jmenují e-boost, což znamená, že zadní kola nyní pohání 231 koní, což je zatím nejvíc, co umějí jednomotorové elektromobily na koncernové platformě MEB nabídnout. Tím to ale nekončí, dokoupit si můžete i větší baterii, konkrétně 77 využitelných kilowatthodin oproti stávajícím 58. Jen na okraj doplňme, že se připravuje i verze s baterií 45 kWh netto, u ní však zatím není jisté, zda se dostane na český trh.

Verze e-boost stojí rovných 80 000 Kč navíc, začíná tedy na 1 1174 900 Kč. To se na první pohled zdá jako nehoráznost, chtít za mechanicky shodné auto s mírně přeladěnou řídicí elektronikou tolik peněz navíc. Jenže bližší prostudování ceníku napoví, že dostanete nejen lepší zrychlení z klidu na 100 km/h (6,6 místo 7,3 s), ale i 19" kola, inteligentní parkovací asistent, paket Pilot M (navigace, adaptivní tempomat, zadní parkovací kamera a asistent dálkových světel) a tepelné čerpadlo, přičemž za všechny tyto prvky se u standardní Cupry Born doplácí celkem 93 600 Kč. Tedy více, než činí cenový rozdíl verze e-boost. Tuto nabídku lze tedy brát i jako výhodný paket důležité výbavy s bonusem zvýšeného výkonu.

Za větší baterii přihodíte dalších 85 000 Kč a dostanete se na základní cenu 1 259 900 Kč, která už se u někoho může míjet s představou optimální částky za vůz nižší střední třídy. Jenže zde dostáváte navíc zásadních 128 km maximálního normovaného dojezdu, který tak může podle WLTP dosáhnout v kombinovaném režimu až 548 km. K tomu se přidává rychlejší DC nabíjení (135 místo 120 kW) a jako třešnička na dortu pak středová loketní opěrka pro zadní sedadla. Smířit se naopak musíte s nárůstem pohotovostní hmotnosti o 122 kg (ze 1 749 na 1 871 kg) a s tím souvisejícím zhoršením akcelerace 0–100 km/h (7 místo 6,6 s). Normovaná spotřeba WLTP (od 17,7 kWh/100 km) se ovšem kupodivu nezměnila.

Technické parametry CUPRA Born 58 kWh e-boost

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 322 × 1 809 × 1 540 mm, 1 749 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon170 kW, 231 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 420 km
Cena od1 349 900 Kč
Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
"Verze e-boost stojí rovných 80 000 Kč navíc, začíná tedy na 1 1174 900 Kč."

To je trochu přehnaná cenovka, ne? :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze