Když je hybrid v hlavní roli aneb ženevský stánek Lexusu

Když je hybrid v hlavní roli aneb ženevský stánek Lexusu
  • Prošli jsme prakticky celé portfolio japonské automobilky
  • Ta v premiéře ukázala vlajkovou loď, hybridní LS 500h
  • K vidění byla jak řada NX a RX, tak supersport LC 500h, který v našich očích pobral mnoho krásy

Když se řekne hybrid, je velká šance, že se vám vybaví automobilka Lexus, která je průkopníkem tohoto druhu pohonu. Není tak divu, že na jejím ženevském stánku se to hybridy jen hemžilo. A ten nejluxusnější z nich si tam rovnou střihl premiéru. Konkrétně šlo o Lexus LS 500h, kterému jsme se věnovali v podrobném článku. A co že bylo u Lexusu k vidění dále?

Lexus NX 300h

Například malé městské SUV, chcete-li crossover, který si můžete pořídit jak s pohonem předních kol, tak i jako čtyřkolku. Pod kapotou pracuje 2,5litrový benzinový čtyřválec, který v kombinaci s elektromotorem dává 197 koní. Modelu NX nechybí atraktivní křivky, které Lexus umí. Zavazadlový prostor má velikost 475 litrů.

Lexus RX 450h

Ten dostal pod kapotu o litr větší motor, tedy 3,5litrový šestiválec a dvojici elektromotorů. Zrychlení z klidu na sto zvládne díky celkovému výkonu 313 koní za 7,7 sekundy a vaši cestu na dovolenou můžete v Německu zkracovat o 200 kilometrů každou hodinu. Za vrcholnou výbavu si však připravte 2,2 milionů korun. U té nejnižší můžete ušetřit 600 tisíc korun.

Lexus GS 300h

Aby těch písmen a modelů nebylo málo, tak si povíme něco málo o modelu GS 300h. Jeho cena startuje na 1,2 milionech korun. A co za své peníze dostanete? Čtyřválec o obsahu 2,5 litru s kombinovaným výkonem 223 koní. Devět sekund poté trvá, než z křižovatky pojedete 100 km/h. Zavazadlový prostor pojme 450 litrů a díky 66litrové nádrži a kombinované spotřebě 4,5 litrů slibuje GS 300h zajímavý dojezd.

Lexus CT 200h

Nejdostupnější model v nabídce nese jméno CT 200h. Na přední kola posílá díky benzinové osmnáctistovce a elektromotoru maximálně 136 koní. Z klidu na sto to zvládne za 10,3 sekundy a zastaví se až na 180 km/h. Cena startuje na 729 tisících korun. V případě výbavy Executive už se dostáváme 25 tisíc nad hranicí jednoho milionu korun. Potěšit by mohla spotřeba, která má hodnotu, dle slov automobilky v kombinovaném cyklu, 4,1 litru.

Lexus LC 500h

Pojďme teď pomaličku ke sportovněji laděným modelům a začněme hned pěkně od podlahy. Model LC 500h vsází na 3,5litrový motor V6 v kombinaci s elektromotorem a desetistupňovou převodovkou posílá výkon 354 koní na zadní nápravu. Zrychlení má proběhnout za méně než pět sekund. Ačkoli v bílé barvě na stánku tolik nevynikal, jeho designová stránka je takový malý balzám na duši. No, posuďte sami.

Lexus RC 300h

Model RC 300h bude chtít zatápět například BMW 330e, které je podle nás nejsportovnějším a zároveň nejdostupnějším hybridním vozem na dnešním trhu, ale třeba nás RC 300h při testu překvapí. Jeho životopis vypadá následovně: systémový výkon 223 koní, který má na svědomí 2,5litrový benzinový čtyřválec a elektromotor, zrychlení na sto vám zabere 8,6 sekundy a maximální rychlost je 190 km/h.

Lexus IS 300h

Posledním kouskem, na který jsme se zašli podívat, byl Lexus IS 300h. Ten má, stejné jako ostatní modely, typické ostré rysy a velkou masku chladiče. Vsází na sportovnější vzhled, který doplňuje výkon 233 koní. Dynamická stránka pak znamená, že na stovce jste za 8,4 sekundy. Vychválit musím i červený lak, ve kterém IS 300h vypadá skvěle. Počítejte však, že vaše konto bude minimálně o 999 000 korun chudší.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze