Karma představuje elektrickou dodávku s poloautonomním řízením

Karma představuje elektrickou dodávku s poloautonomním řízením
Fotografie: carscoops.com
  • Dodávka má autonomní řízení úrovně 4
  • Má karoserii Fiatu Ducato, ale na elektrické platformě E-Flex
  • Automobilka spoléhá na autonomní systémy externích dodavatelů

Když Karma minulý měsíc představila platformu E-Flex, zároveň odhalila, že pracuje na autonomních dodávkových vozech. CarScoops.com přináší informaci, že nastal rychlý posun vpřed a k dnešnímu dni a automobilka odhalila i podobu elektrické dodávky, která využívá technologii poloautonomního řízení úrovně 4.

Společnost o vozidle příliš neřekla, ale podoba nám je povědomá, protože má karoserii Fiatu Ducato. Přesto Karma říká, že jezdí na vlastní platformě E-Flex, kterou lze konfigurovat až 22 různými způsoby. Firma říká, že dodávka je vysoce flexibilní a může mít ploché baterie, případně tvarované do písmena I. Vůz může také nabídnout několik variant pohonných jednotek: dva i čtyři elektrické motory + variantu s prodloužením dojezdu spalovacím motorem a také s jedním až čtyřmi elektromotory. Dodávka je schopna obousměrného nabíjení.

Platforma Karma E-Flex

Automobilka byla s podrobnějšími údaji zdrženlivá, ale uvedla, že dodávka spoléhá na systém autonomního řízení od WeRide. Ten využívá sadu Lidar, která obsahuje radarové senzory, kamery i GPS. Karma říká, že to autu poskytuje 360° pohled na okolí vozu v reálném čase. Všechny tyto informace následně zpracovává výpočetní platforma NVIDIA Drive AGX Pegasus, která má dva procesory Xavier a dva GPU (grafické procesory) Tensor Core. Karma uvádí, že to umožňuje zpracovat 320 bilionů operací za sekundu hlubokého učení a bezpečné, vysoce automatizované a plně autonomní řízení.

Přestože zůstává mnoho otázek, viceprezident Karmy pro autonomní řízení a pokročilé asistenční systémy pro řidiče řekl: „Ve spolupráci s pohotovými technologickými špičkami, jako jsou WeRide a NVIDIA, máme v úmyslu nabídnout jedinečná tržní řešení s vyšší rychlostí a efektivitou.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze