Jsou „frunky“ v elektromobilech přeceňované?

6
Jsou „frunky“ v elektromobilech přeceňované?
Fotografie: Ford
  • „Frunk“ má složité otevírání a nemá konstantní teplotu
  • Hodí se pro uložení málo používaných věcí

„Frunk“ neboli podle správného označení přední zavazadlový prostor není dominantou nebo novinkou čistých elektromobilů, ale známe jej už léta. První se totiž objevovaly třeba ve sportovních vozech s motorem uprostřed nebo vzadu či v legendárních škodovkách s pohonem vzadu. Toto uložení motoru totiž neumožňovalo využít zadní zavazadlový prostor, a tak jej designéři umístili pod kapotu. Ovšem zpět z historie do 21. století.

Vepředu není stejná teplota jako vzadu

Kromě dodatečného prostoru v přední části mají ovšem i několik nevýhod. Tou první je, že se složitě otevírají a mají bezpečnostní uzavírací mechanismus. Třeba u Mustangu Mach-E musíte sáhnout dolů do prostoru nohou řidiče a dvakrát zatáhnout za páčku otevření kapoty. Další nevýhodou je to, že přední kufr nemá stejné klimatické prostředí jako zadní. Dokážete si tedy představit, jak by ve „frunku“ vypadaly třeba mléčné výrobky nebo maso po delší jízdě v parných letních teplotách?

Ovšem kromě negativ jsou tu i jistá pozitiva. Dokonce i menší prostor je dobrým místem pro schování věcí, které budete používat jen zřídka nebo je téměř nebudete potřebovat. Jsou to třeba dobíjecí kabely do 230V zásuvky nebo různé sady pro opravu vozidla a tažné lano. Tou zatím největší předností je ale zábava s tímto prostorem. Na internetu totiž koluje několik videí či fotografií různého využití. Ve výsledku můžeme říci, že smysl mají, ale styl užívání si musí každý vyhodnotit sám.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Výrobci elektromobilů by s měli zabývat praktickým uložením nabíjecího kabelu 230V, kabelu Typ 2 a ještě k tomu nějakou redukci a prodlužovačku. Ideálně tedy pod přední kapotou, protože pod zavazadlovým prostorem je to problematické a v zavazadlovém prostoru kabely hodně překáží. Nejhorším příkladem jsou různé předělávky spalovacích aut s dírou po motoru.
Martin Lacina
Martin Lacina
No já tedy jiných klimatických podmínek využívám poměrně často, když ve frunku v chladnějších měsících právě přepravuji potraviny, které potřebují zimu.
I kabel TYP2, který používám poměrně často je příjemnější tahat zepředu než z pod zavazadel v zadním kufru...
Jinak pro zajímavost, ze začátku jsme v předu převážel v mé TMX například i složený kočárek. Také jsem tam už převážel na hory třicetilitrový sud piva. Vešla by se tam myslím i padesátka, ale ta mi tehdy pásla spolu s patnáctkou přesně do díry pod deklem v zadním kufru.
Karel Majovic
Karel Majovic
Frunk jsem v Tesle otevrel za dva roky dvakrat. Nic tam nevozim a je to naprosto k nicemu. Jediny poradni frunk ma F150L.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze