Dlouho jsme tady neměli žádný pořád sprint. Tato disciplína je velmi oblíbená u kolegů z carwow. Na start si tentokrát vzali tři SUV. Prvním kandidátem na vítězství byl Mercedes GLC AMG 63, druhým Jeep Trackhawk a třetím kdo jiný než Tesla Model X P100D. Testovalo se nejen zrychlení, ale také brzdy. A jaký byl výsledek?
Pojďme si ještě porovnat papírové hodnoty. Jeep má pod kapotou 6,2litrový osmiválec naladěný na 707 koní a 875 Nm. Mercedes vsází také na osmiválec, ale pouze o obsahu čtyř litrů. Výkon 510 koní a 700 Nm je tím nejnižším ze všech porovnávaných vozů. A Tesla? Ta disponuje systémovým výkonem 773 koní a „krouťákem“ 1000 Nm. Papírové je o vítězství jasno, jenže ne vždy vše musí být tak jasné na první pohled.
Tesla Model X 90D (test)
Technické parametry Tesla Model X Long Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 533 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 561 km |
Cena od | 2 458 200 Kč |