Jak snížit spotřebu? Třeba i tím, že auto přizpůsobí jízdu své hmotnosti

Jak snížit spotřebu? Třeba i tím, že auto přizpůsobí jízdu své hmotnosti
  • Senzory sledují za jízdy hmotnost lehkého užitkového elektromobilu, aby se zvýšila hospodárnost
  • Technologie umožňuje elektromobilům přesně vyhodnocovat dojezd a upravovat točivý moment v závislosti na aktuální hmotnosti vozidla

Hyundai představil systém, který sleduje aktuální hmotnost lehkého užitkového elektromobilu a na základě toho optimalizuje jeho provozní vlastnosti. Jedná se o první systém svého druhu v automobilovém průmyslu. Nově vyvinutý systém používá senzory zrychlení, aby průběžně přizpůsoboval nastavení vozidla jeho hmotnosti včetně nákladu. Hyundai Motor Group uvažuje o budoucím využití této technologie pro lehká užitková vozidla s elektrickým pohonem.

Malé užitkové auto Hyundai

Schopnost zohlednit aktuální hmotnost jedoucího vozidla včetně nákladu umožňuje optimalizaci točivého momentu elektromotoru a maximalizaci zbývajícího dojezdu. Tím se také snižuje riziko prokluzu kol a ztráty trakce u vozidla s nižším zatížením. Současně se zvyšuje hospodárnost nákladní dopravy. Nová technologie umožňuje také korekce točivého momentu na základě topografie. Řidič tak má k dispozici dostatečný točivý moment k pohonu vozidla ve stoupáních v závislosti na aktuální hmotnosti. Malým dopravcům umožní tento systém také efektivně eliminovat zbytečné náklady související s provozem vozidla.

Vyvinuli jsme tuto technologii, protože jsme zjistili, že k vývoji elektricky poháněných užitkových vozidel musíme přistoupit odlišným způsobem,“ řekl Chae Mo Yang, vedoucí divize vývoje technologií pro ekologické pohony v Hyundai. „Připravujeme se na budoucnost, abychom mohli nabízet užitkové elektromobily schopné optimálního provozu za jakýchkoli provozních podmínek, a to i s ohledem na jejich aktuální zatížení. Provoz těchto vozidel bude výrazně hospodárnější.“

Cenová konkurenceschopnost bude klíčem k úspěchu budoucích lehkých užitkových elektromobilů nejen u majitelů malých firem. Hyundai proto vyvinul technologii pro vyhodnocování aktuální hmotnosti vozidla včetně nákladu pomocí senzorů zrychlení místo senzorů hmotnosti. Tato technologie může být využita dokonce i u vozidel, která nejsou vybavena nákladným systémem vzduchového odpružení.

Hyundai vynakládá velké úsilí i v dalších oblastech vývoje ekologických užitkových vozidel s cílem přispět ke snižování globálních emisí skleníkových plynů. V tomto ohledu uzavřel koncern Hyundai Motor Group memorandum o shodě se švýcarskou společností H2 Energy. Na jeho základě bude založen společný podnik Hyundai Hydrogen Mobility, jehož prostřednictvím poskytne dopravcům na dobu pěti let tisíc těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem, napájeným z palivových článků.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze