Hyundai Motor podepsal memorandum o shodě s průmyslovým výzkumným a vývojovým institutem BTIRDI (Beijing-Tsinghua Industrial R&D Institute), na jehož základě obě smluvní strany společně založí fond „Hydrogen Energy Fund“ (Fond pro energii z vodíku). Jihokorejský výrobce automobilů se svým čínským partnerem od této smlouvy očekává zvýšení vlivu na vodíkový „ekosystém“ a urychlení příchodu „vodíkové společnosti“.
Fond „Hydrogen Energy Fund“ bude řízen společnostmi Hyundai Motor a Yield Capital, investiční firmou institutu BTIRDI, a jeho cílem bude získat celkem 100 milionů dolarů. Fond se zaměří na získávání investic od předních firem z oblasti rizikového kapitálu se sídlem v Číně, Evropě a USA.
Hlavním cílem čínsko-korejské iniciativy je zvýšení investic do vodíkového průmyslu a dodavatelského řetězce i podpora růstu slibných startupů v Číně a Koreji. Fond bude konkrétně vyhledávat inovativní společnosti disponující různými infrastrukturami v souvislosti s vodíkem a vedoucím postavením v zásadních vodíkových technologiích. Partnerství bude využívat společné znalosti v oblasti vodíkových technologií k sestavování podrobných analýz potenciálu budoucího růstu u kandidátů na investice, aby bylo možné uskutečňovat nejlepší investice, jež budou ku prospěchu celého průmyslu a ekosystému. Činnost fondu Hydrogen Energy Fund nebude omezena pouze na přímé investice, nýbrž bude zahrnovat také aktivní a systematickou podporu na základě programů pro rozvoj nově založených společností a korporátních strategií v oblasti rizikového kapitálu každého člena fondu.
„Hyundai Motor má nejlepší technologie pro elektrický pohon vozidel napájených palivovými články v automobilovém průmyslu a my pro ně nalezneme skvělé uplatnění v čínském vodíkovém ekosystému,“ řekl Zongkai Shi, zástupce ředitele rady Univerzity Čching-chua, a dodal: „Prostřednictvím fondu Hydrogen Energy Fund vyvineme platformu, která významně přispěje k vytvoření vodíkové společnosti.“ Společnost Hyundai Motor od založení fondu „Hydrogen Energy Fund“ očekává, že jí v Číně přinese nové obchodní příležitosti, související s vodíkem. Čínsko-korejská spolupráce konkrétně položí silné základy, díky nimž bude moci Hyundai Motor v budoucnosti proniknout na čínský trh elektromobilů, napájených palivovými články (FCEV).
Z vodíku se postupně stává klíčový pilíř budoucího růstu v Číně. V únoru oficiálně zahájila činnost „Čínská národní aliance pro vodík a palivové články“ (China National Alliance of Hydrogen and Fuel Cell, krátce „Čínská vodíková aliance“ – China Hydrogen Alliance) s cílem urychlit praktické využívání vodíku v Číně a podporovat výstavbu vodíkové společnosti v této zemi. Čínská vláda také vytyčila cíl využívat do roku 2030 elektromobily s palivovými články ve velkém měřítku. Konkrétně má být na konci příštího desetiletí v provozu jeden milion vozidel s palivovými články a jeden tisíc vodíkových plnicích stanic.
Yield Capital, investiční firma založená v roce 2014 institutem BTIRDI, již učinila několik investic do vodíkového průmyslu a dodavatelského řetězce, včetně společností, které vyrábějí a uchovávají vodík, i do firem, které vyvíjejí sady a systémy palivových článků.