Hyundai zakládá fond čisté mobility. Investovat se budou až 2 miliardy korun

3
Hyundai zakládá fond čisté mobility. Investovat se budou až 2 miliardy korun
Fotografie: Hyundai
  • Hyundai a BTIRDI uzavřely smlouvu o založení fondu „Hydrogen Energy Fund“
  • Fond bude podporovat růst startupů s inovativními vodíkovými technologiemi
  • Cílem fondu je získat celkem 100 milionů dolarů
  • Spolupráce položí pevné základy pro zahájení prodeje elektromobilů Hyundai s palivovými články (FCEV) v Číně

Hyundai Motor podepsal memorandum o shodě s průmyslovým výzkumným a vývojovým institutem BTIRDI (Beijing-Tsinghua Industrial R&D Institute), na jehož základě obě smluvní strany společně založí fond „Hydrogen Energy Fund“ (Fond pro energii z vodíku). Jihokorejský výrobce automobilů se svým čínským partnerem od této smlouvy očekává zvýšení vlivu na vodíkový „ekosystém“ a urychlení příchodu „vodíkové společnosti“.

Fond „Hydrogen Energy Fund“ bude řízen společnostmi Hyundai Motor a Yield Capital, investiční firmou institutu BTIRDI, a jeho cílem bude získat celkem 100 milionů dolarů. Fond se zaměří na získávání investic od předních firem z oblasti rizikového kapitálu se sídlem v Číně, Evropě a USA.

Hlavním cílem čínsko-korejské iniciativy je zvýšení investic do vodíkového průmyslu a dodavatelského řetězce i podpora růstu slibných startupů v Číně a Koreji. Fond bude konkrétně vyhledávat inovativní společnosti disponující různými infrastrukturami v souvislosti s vodíkem a vedoucím postavením v zásadních vodíkových technologiích. Partnerství bude využívat společné znalosti v oblasti vodíkových technologií k sestavování podrobných analýz potenciálu budoucího růstu u kandidátů na investice, aby bylo možné uskutečňovat nejlepší investice, jež budou ku prospěchu celého průmyslu a ekosystému. Činnost fondu Hydrogen Energy Fund nebude omezena pouze na přímé investice, nýbrž bude zahrnovat také aktivní a systematickou podporu na základě programů pro rozvoj nově založených společností a korporátních strategií v oblasti rizikového kapitálu každého člena fondu.

Hyundai Motor má nejlepší technologie pro elektrický pohon vozidel napájených palivovými články v automobilovém průmyslu a my pro ně nalezneme skvělé uplatnění v čínském vodíkovém ekosystému,“ řekl Zongkai Shi, zástupce ředitele rady Univerzity Čching-chua, a dodal: „Prostřednictvím fondu Hydrogen Energy Fund vyvineme platformu, která významně přispěje k vytvoření vodíkové společnosti.“ Společnost Hyundai Motor od založení fondu „Hydrogen Energy Fund“ očekává, že jí v Číně přinese nové obchodní příležitosti, související s vodíkem. Čínsko-korejská spolupráce konkrétně položí silné základy, díky nimž bude moci Hyundai Motor v budoucnosti proniknout na čínský trh elektromobilů, napájených palivovými články (FCEV).

Z vodíku se postupně stává klíčový pilíř budoucího růstu v Číně. V únoru oficiálně zahájila činnost „Čínská národní aliance pro vodík a palivové články“ (China National Alliance of Hydrogen and Fuel Cell, krátce „Čínská vodíková aliance“ – China Hydrogen Alliance) s cílem urychlit praktické využívání vodíku v Číně a podporovat výstavbu vodíkové společnosti v této zemi. Čínská vláda také vytyčila cíl využívat do roku 2030 elektromobily s palivovými články ve velkém měřítku. Konkrétně má být na konci příštího desetiletí v provozu jeden milion vozidel s palivovými články a jeden tisíc vodíkových plnicích stanic.

Yield Capital, investiční firma založená v roce 2014 institutem BTIRDI, již učinila několik investic do vodíkového průmyslu a dodavatelského řetězce, včetně společností, které vyrábějí a uchovávají vodík, i do firem, které vyvíjejí sady a systémy palivových článků.

Diskuze ke článku
Peppa
Vodík se nedá těžit, takže žádná energie z vodíku neexistuje. Je to jen medium a to značně neefektivní.
Despota
Těch procesů výroby vodíku je několik a nic zase tak technicky složitého to neni a samotná přeměna vodíku s kyslíkem pomocí elektrolýzy na elektrický pohon má své výhody. Přeměnou nevznikají splodiny jen čistá voda. Pokud by to byl nesmysl, tak by se do toho neinvestovaly takové horentní sumy peněz. Jelikož mají korejci poměrně zmáklou technologii pro elektro auta, tak to pro ně bude v budoucnu jenom velké plus v boji s konkurencí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze