Hyundai Ioniq 5 pravděpodobně bude mít delší dojezd

Hyundai Ioniq 5 pravděpodobně bude mít delší dojezd
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • V současné době má evropská a korejská specifikace Ioniqu 5 menší baterii než ta americká
  • Americká specifikace Ioniqu 5 má stejnou baterii jako Kia EV6 s delším dojezdem
  • Je pravděpodobné, že stejnou baterii dostane Ioniq 5 Power i na ostatních trzích

Hyundai Ioniq 5 se v Evropě prodává s baterií o kapacitě 58 kWh s označením Eco, případně si můžete připlatit za verzi Power, která má baterii o kapacitě 72,6 kWh. Tu pak můžete mít i ve verzi s pohonem všech kol. Na jiných trzích, například v USA, má ovšem verze s delším dojezdem baterii o kapacitě 77,4 kWh, stejně jako v Evropě Kia EV6. Podle informací, které přináší motor1.com, by se to ale mohlo změnit – Ioniq 5 možná dostane i v Evropě větší baterii.

Současná evropská verze Ioniqu 5 ujede až 481 km

Současná verze Power má v Evropě dojezd dle WLTP až 481 kilometrů, resp. 460 kilometrů u verze s pohonem všech kol. Tyto hodnoty nelze porovnávat s americkou normou EPA, ale třeba Kia EV6, která má podobnou velikost baterie i stejnou techniku, má dojezd dle WLTP až 528 km, resp. 504 km. Rozdíl je v tom, že Ioniq 5 má o dva segmenty baterie méně, což právě dělá rozdíl oněch necelých 5 kWh. Je otázkou, proč Ioniq 5 v Evropě začal s menší baterií, ale proslýchá se, že by také měl dostat tu větší, takže by se měl prodloužit dojezd.

Podle zvěsti, se kterou jako první přišel etnews.com, má totiž místo baterie s 30 segmenty dostat baterii s 32 segmenty a kapacitou 77,5 kWh. Ta desetina rozdílu je nejspíše způsobena jiným zaokrouhlením, ale je pravděpodobné, že půjde o stejnou baterii, jako má Kia EV6 nebo americká specifikace Ioniqu 5.

Hodnoty dojezdu, které jsou v souvislosti s touto změnou udávány, jsou evidentně podle jiné normy, která platí v Koreji. Lze ale předpokládat, že budou podobné, jako má Kia EV6. Jelikož Kia EV6 má ve verzi Standard dojezd se stejnou baterií jako základní Ioniq 5, dojezd 394 km dle WLTP, zatímco základní Ioniq 5 „pouze“ 384 km, lze předpokládat, že i u větší baterie bude mít Ioniq 5 mírně kratší dojezd než Kia EV6. To je pravděpodobně způsobeno lepší aerodynamikou sportovněji tvarovaného vozu Kia. U Ioniqu 5 tedy lze očekávat dojezd okolo 515 kilometrů u „zadokolky“ a verze s pohonem všech kol se pravděpodobně bude pohybovat okolo 490 kilometrů.

Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) 72,6 kWh 2WD

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 635 × 1 890 × 1 605 mm, 1 985 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie82 kWh (77,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 481 km
Cena od1 339 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze