Hybridní VW Multivan T7 prošel losím testem. Nebyla to žádná sláva

Hybridní VW Multivan T7 prošel losím testem. Nebyla to žádná sláva
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Německý bestseller zvládl celý test až rychlostí 69 km/h
  • Rozhodujícím faktorem mohly být pneumatiky
  • Při ostřejším zacházení s volantem vozu se dostavily lepší reakce

Jak to dopadne, když se budete chtít s novým Multivanem T7 vyhnout náhlé překážce? Přesně na to se zaměřili odborníci z kanálu km77.com, výsledky ale nepatří k těm nejlepším. Může za to hlavně typ karoserie, vysoké těžiště a také hmotnost. Losímu testu byla podrobena specifikace e-Hybrid, což znamená, že pod kapotou byl umístěn 1,4litrový benzinový motor. Ten je dále doplněn o elektromotor o výkonu 85 kW a baterii s kapacitou 13 kWh. Možná by test dopadl o něco lépe, kdyby vůz obouval lepivější pneumatiky, avšak v tomto případě Multivan T7 obouval 19" disky s pneumatikami Bridgestone Turanza T005. Testeři nejprve zkusili rozjet Multivan na 77 km/h, což se ukázalo jako velmi špatný nápad.

Dodávka se totiž takřka nedala při úhybném manévru ovládat a její záď šla do většího smyku. Vše se přitom stalo na suché a vyhřáté silnici, takže kdyby se celá situace zopakovala při chladnějším a vlhčím počasí, vše by dopadlo ještě hůře. Následné pokusy v nižších rychlostech už přinesly lepší výsledky, ale stále byl prostor pro zlepšení. Zajímavým faktorem bylo prostřídaní řidičů, kdy každý z nich volil jinou rychlost otočení volantem. V testu bylo prokázáno, že pokud se řidič nebojí s volantem „škubnout“, vůz to vyhodnotí mnohem lépe a všechny jeho bezpečnostní systémy se postarají o lepší vedení stopy. Zklamáním byla rychlost 69 km/h, kdy se teprve nový Multivan T7 dokázal chytit a celý test zvládl bez potíží.

Tímto výsledkem se tak řadí do horšího průměru a jen o 1 km/h překonal konkurenta v podobě Fordu Tranzit Custom. I tak se ale prý Ford choval mnohem čitelněji a řidič věděl, co od dodávky očekávat. V případě Multivanu ale opakovaně docházelo k náhodným situacím, což není vůbec dobře. Kdo si tak bude chtít pořídit Volkswagen Multivan T7 e-Hybrid, měl by zvolit co nekvalitnější obutí.

Technické parametry Volkswagen T7 Multivan (2021) eHybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 973 × 1 941 × 1 907 mm, 2 110 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon160 (110 + 85) kW, 218 (150 + 115) koní, točivý moment: 350 Nm / 1 000 ot/min
Baterie13 kWh (10,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,5 l / 100 km
Cena od1 304 777 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze