Honda představuje nový bezpečnostní systém podpory řidiče

Honda představuje nový bezpečnostní systém podpory řidiče
Fotografie: Honda
  • Systém Honda SENSING 360 nyní zvládá 360stupňové snímání
  • Nechybí ani systém pro varování před vozidly vjíždějícími do křižovatky

Honda představila nový všesměrový bezpečnostní systém podpory řidiče SENSING 360, který kontroluje mrtvé úhly kolem vozu a přispívá k zamezení nehodám a snížení zátěže řidiče při řízení. Systém Honda SENSING 360 vychází z předchozího systému a nabízí větší rozsah snímání nejen vpředu a vzadu, ale ve všech směrech kolem vozidla. Systém se začne používat v roce 2022 u automobilů pro čínský trh. Honda bude usilovat o jeho rozšíření na všechny modely prodávané na všech hlavních trzích do roku 2030.

Od svého uvedení na trh v roce 2014 pokročilý bezpečnostní systém podpory řidiče Honda SENSING dále zdokonaluje své funkce a rozšiřuje své uplatnění na modelech sériově vyráběných vozů po celém světě. Honda SENSING 360 nyní zvládá 360stupňové snímání. K jednoobjektivové kameře, kterou využívá současný systém, bylo přidáno celkem pět radarových jednotek s milimetrovými vlnami vpředu a v každém rohu vozidla. Tento větší rozsah snímání pokrývá mrtvé úhly kolem vozidla, které je řidič schopen vizuálně kontrolovat jen obtížně, a přispívá k zamezení kolizím s jinými vozidly a chodci a také ke snížení zátěže řidiče při řízení. Při vývoji systému využila Honda své znalosti a know-how nashromážděné během výzkumu a vývoje technologií pro autonomní řízení 3. úrovně. Firma usiluje o snížení počtu smrtelných nehod motocyklů a vozidel Honda v silničním provozu po celém světě na nulu do roku 2050.

Klíčové vlastnosti systému Honda SENSING 360

V rámci celého paketu je dispozici například lepší verze systému pro zmírnění následků nehody označovaná zkratkou CMBS. Pokud při odbočování vpravo/vlevo na křižovatce systém detekuje jiná vozidla nebo chodce a rozpozná riziko nehody, spustí se systém pro zmírnění následků. Ten byl pro sadu technologií Honda SENSING 360 oproti systému z aktuální sady zdokonalen, má širší rozsah detekce rozšířený z přední části vozu tak, aby pokryl všechny směry kolem vozu. To systému umožňuje pomáhat řidiči zabránit nehodě s jiným vozem nebo chodcem vjíždějícím (vstupujícím) do křižovatky současně z různých směrů a případně ji zmírnit.

Dále nechybí ani varování před vozidly vjíždějícími do křižovatky. Když vozidlo jede nízkou rychlostí nebo se rozjíždí na křižovatce, systém upozorní řidiče na informace o vozidlech, která se ke křižovatce přibližují ze stran a zepředu. Pokud systém rozpozná riziko nehody s vozidlem projíždějícím křižovatku, upozorní řidiče zvukovým a vizuálním signálem na přístrojové desce, aby neprodleně zamezil srážce. Řidiče chrání i systém pro zmírnění následků nehody při změně jízdního pruhu. Při tomto jízdním úkonu systém pomáhá vyhnout se srážce s vozidlem v sousedním pruhu, které se blíží zezadu. Když systém rozpozná riziko srážky s vozidlem blížícím se z mrtvého úhlu za vozidlem, upozorní řidiče zvukovým a vizuálním signálem na přístrojové desce a pomůže s řízením s cílem zamezit nehodě. Velmi zajímavým pomocníkem je pak asistent rychlosti při zatáčení. Při něm vůz se zapnutým systémem ACC vhodně upravuje svou rychlost. Činí tak pomocí přední kamery, kdy zjišťuje zakřivení jízdního pruhu před vjetím do zatáčky a pomáhá řidiči s plynulým zatáčením.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze