Herbert Diess narazil, svou kritiku Ionity musel zmírnit

2
Herbert Diess narazil, svou kritiku Ionity musel zmírnit
Fotografie: Volkswagen
  • Šéf Volkswagenu nedávno vystřelil do vlastních řad
  • V soukromém tweetu nevybíravě zkritizoval nabíjení u Ionity
  • Volkswagen je přitom spolumajitel a jeden ze zakladatelů sítě

Šéfovi Volkswagenu Diessovi odvaha zjevně nechybí. Jenže veřejně nevybíravě kritizovat vlastní produkt už je zjevně za korporátními mantinely i pro bosse jeho formátu. Na kariérní sociální síti LinkedIn tak zveřejnil příspěvek, který relativizuje jeho někdejší emotivní kritiku nabíjecích stanic Ionity, jichž je Volkswagen Group spoluvlastníkem. Tehdy cestou na dovolenou Volkswagenem ID.3 se dvakrát po sobě setkal s problémem právě u těchto nabíječek. V prvním případě bylo na stanici, umístěné u frekventovaného dálničního tahu, málo stojanů a stála se na ně fronta. Při následující zastávce zase narazil na částečně nefunkční stojany a absenci jakéhokoliv komfortního zázemí, například toalety či automatu na kávu. Své oprávněné rozhořčení ihned ventiloval prostřednictvím Twitteru.

Jenže stromy nerostou do nebe a pan Diess zjevně narazil. Proto nyní napsal, že „byl trochu nespravedlivý. Celkově bylo Ionity mnohem lepší, než by svědčil zážitek na jedné stanici v severní Itálii. Asi jsem měl trochu smůlu. Vlastně je Ionity opravdu dobré, jen se zatím nerozšířilo dostatečně rychle,“ neodpustil si aspoň malé rýpnutí. Teprve nedávno prý od vedení Ionity dostal zprávu o pokrocích stran rozšiřování sítě a spokojenosti zákazníků. Přesto výstavba sítě Ionity vázne, v současné době už mělo stát 400 stanic, podle ecomento.de jich je v provozu jen 365 a dalších 47 se staví. Navíc za celou dobu existence nikdo zatím veřejně neoznámil aktualizaci či rozšíření plánů na jejich výstavbu, které se dnes už zdají jako zbytečně konzervativní. V této souvislosti si nelze nevzpomenout na jednoho z předchůdců, již zesnulého Ferdinanda Piëcha. Tento neústupný vnuk samotného Ferdinanda Porsche, který si proti všem prosadil mj. výrobu Veyronu a Phaetonu, by si za svými názory zřejmě stál urputněji.

Síť Ionity spustily v roce 2017 společnosti BMW, Daimler, Ford a Volkswagen Group se značkami Audi a Porsche za účelem vzniku rychlonabíjecí infrastruktury podél hlavních dálnic v Evropě. Akcionáři – firmy Hyundai a Kia se připojily v loňském roce – chtějí síť dále rozšiřovat a brzy by se k Ionity mohly přidat i koncerny Renault a Shell. Jde však o prémiový produkt s vyššími cenovými hladinami a samotný Volkswagen se nespoléhá pouze na něj. Aktuálně jedná se společnostmi BP, Aral a dalšími o budování rychlonabíjecích stanic v Evropě, USA a Číně ve větším měřítku. Porsche i Audi navíc prosazují budování vlastních prémiových stanic pro své zákazníky s vysokou přidanou hodnotou.

Související články
Diskuze ke článku
Radek Skrbek
Radek Skrbek
Me nejvíc štve, že na výstavbu IONITY sebrali od nás všech peníze a pak rozdělili cenu pro "své" zákazníky a pro ostatní napálili lichvářskou obrovskou přirážku.

Jak to mohly pravidla dotací tohle dopustit?

Když si chtěli postavit nabíječky pro své zákazníky tak si je měli postavit taky za svoje peníze pak by tam klidně nemuseli nikoho kromě svých zákazníků pouštět.

Ale když na to ukradli peníze z dotací tak by neměli nic takového rozdělovat!

Je to hnus velebnosti.
Mario Kovačič
Mario Kovačič
Zatiaľ skvelá stratégia zaplatiť viac za nič navyše. Na to ľudia počujú. Toto je veľmi veľký problém elektromobility nie málo nabíjačiek ale tak veľa prevádzkovateľov. A každý si sa vás snaží chytiť do svojej klietky. Malo by to byť tak že je jedno u koho nabíjaťe proste len strčíte nabíjačku a nabíjaťe. Nakoniec len priložiť kartu a je vybavené. Čip alebo karta len ako bonus na lepšiu cenu. Proste treba poriadne zapracovať aby bolo nabíjanie čo najjednoduchšie a bezstarostné. Ideálne aby sa dalo v reálnom čase zistiť či sa čaká alebo či sú všetky stojany funkčné.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze