FVE panely, kam se podíváš. V Krušných horách přes ně jezdí vlaky

7
FVE panely, kam se podíváš. V Krušných horách přes ně jezdí vlaky
Fotografie: Bankset Energy
  • Mezi městy Schwarzenberg a Annaberg-Buchholz se odehrává zajímavý experiment
  • Britská společnost Bankset Energy umístila fotovoltaické panel přímo na pražce

Správce německé železniční sítě DB Netz se dohodl s britskou společností Bankset Energy na praktických testech fotovoltaických panelů přímo na pražcích. Tento systém, který společnost vyrábí v Německu a Číně, je plně škálovatelný a nabízený v řadě provedení kompatibilních s různými typy pražců. Praktické testy probíhají už od roku 2014 a prokázaly, že takové použití FVE je o 30 % efektivnější než jakékoliv jiné. Za ideálních podmínek je takový solární park na kilometru tratě se standardními rozestupy pražců 60 cm schopen vyrobit až 100 kW energie. Kdyby se takto osadila celá síť DB Netz, šlo by už o pozoruhodných 6 GW bez zabrání jediného metru země navíc (s výjimkou související infrastruktury, samozřejmě).

Aktuálně byly podle tag24.de zahájeny praktické zkoušky tohoto netradičního řešení, a to dokonce kousek za českými hranicemi. Konkrétně mezi dvěma krušnohorskými hornickými městy Schwarzenberg a Annaberg-Buchholz. Ty mají ověřit ekonomickou návratnost a také odolnost takového systému. Vystaven totiž bude nejen povětrnostním vlivům, ale také případným úkapům maziv z železničních vozidel, pokrývání železitým prachem a případnému vandalismu. Za zvláštní pozornost pak bude stát riziko poškození při zimním pluhování. Avšak tomu by kompaktní a nízké fotovoltaické panely, vzájemně elektricky propojené, měly zřejmě odolat. Slibný projekt budeme dále sledovat.

Diskuze ke článku
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Wooow, tak tohle je extrémně cool!
Zdenek Pokorný
Zdenek Pokorný
Teď už jen otázka proč to nezkusit s minimálními rozestupy k tomu drezínu s kartáči dvakrát do roka umýt a je vymalováno 😁
Jaroslav Knichal
Jaroslav Knichal
Asi pak pak bude muset být ale ve vozech CD nová cedulka, že záchod lze používat jen mimo stanici a úsek s fotovoltaickými panely. jinak by to čištění mohlo probíhat neustále. :-) ale stejně nevím jak by prováděli doplňování kameniva do tělesa.
Lukáš Fiala
Lukáš Fiala
Tohle je ale totální hovadina, copak nikdo ze zúčastněných neviděl tu rezavou patinu (zřejmě prach z otěru železných kol, kolejnic a brzdových špalků), kterou je pokryto všechno na železnici a kolem ní? Vždyť ty panely tím budou za pár let zanesené a jejich účinnost půjde rapidně dolů. Nemluvě o tom, že mezi kolejemi rád roste plevel, ale to je možná specifikum "východních" zemí...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze