Agentura veřejné dopravy pro město Montpellier, na jižním pobřeží Francie mezi Toulouse a Marseille, zrušila podle informací latribune.fr smlouvu na pořízení 51 nových autobusů poháněných vodíkovými palivovými články s odvoláním na obavy z nákladů na jejich provoz.
Plán Montpellier Horizon Hydrogen na přechod z fosilních autobusů na ty s vodíkovými palivovými články začal před více než 2 roky za vlády bývalého starosty města. Tento plán měl v úmyslu nákup 51 vodíkových autobusů pro 4 budoucí autobusové linky a autobusy měly stát 29 milionů eur. Jenže současné propočty ukazují, že provoz vodíkového autobusu vychází na 95 centů za kilometr, zatímco provoz autobusu na baterie vychází na 15 centrů za kilometr. Pokud jsou provozní náklady na vodík 6krát vyšší než náklady na elektřinu, není divu, že byl projekt Montpellier Horizon Hydrogen zrušen.