Francouzské Montpellier ruší smlouvu na vodíkové autobusy a nahradí je elektrickými

4
Francouzské Montpellier ruší smlouvu na vodíkové autobusy a nahradí je elektrickými
Fotografie: KAMAZ
  • Plán zněl nakoupit 51 vodíkových autobusů pro 4 linky
  • Provoz vodíkového autobusu je 6× dražší než u elektrického autobusu

Agentura veřejné dopravy pro město Montpellier, na jižním pobřeží Francie mezi Toulouse a Marseille, zrušila podle informací latribune.fr smlouvu na pořízení 51 nových autobusů poháněných vodíkovými palivovými články s odvoláním na obavy z nákladů na jejich provoz.

Plán Montpellier Horizon Hydrogen na přechod z fosilních autobusů na ty s vodíkovými palivovými články začal před více než 2 roky za vlády bývalého starosty města. Tento plán měl v úmyslu nákup 51 vodíkových autobusů pro 4 budoucí autobusové linky a autobusy měly stát 29 milionů eur. Jenže současné propočty ukazují, že provoz vodíkového autobusu vychází na 95 centů za kilometr, zatímco provoz autobusu na baterie vychází na 15 centrů za kilometr. Pokud jsou provozní náklady na vodík 6krát vyšší než náklady na elektřinu, není divu, že byl projekt Montpellier Horizon Hydrogen zrušen.

Diskuze ke článku
Mirek Toman
Mirek Toman
Aspoň někdo má rozum a uvažuje reálně....
Ivan Hoe
Ivan Hoe
A ověřil to někdo? Já jezdím s e-tronem za cca 1-1,2kč na km. V českých levných cenách elektřiny. A jim autobusy jezdí jen za trojnásobek? Mluvíme o běžných autobusech, ne o nějakých minibusech? A plných lidí? A při neustálém rozjíždění kdy spotřeba naskakuje v násobcích normy (vím kolik lze zrekuperovat, taková sláva to zase není a ztráty vysoké)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze