Ford doslova okopíroval nabíjecí stanice Tesly. To zásadní ale chybí

2
Ford doslova okopíroval nabíjecí stanice Tesly. To zásadní ale chybí
Fotografie: Ford
  • Nové nabíjecí stojany Ford zatím stojí u některých dealerů
  • Maximální nabíjecí výkon činí 22 kW
  • Podle Tesly se jedná o nehezkou napodobeninu

Velký skok do světa elektromobilů je ze strany Fordu podpořen novým typem nabíjecích stanic, které připomínají Superchargery od kalifornské Tesly. Design obou stojanů je až nápadně podobný, avšak ze strany Fordu se jedná o úmyslný krok. O novém typu nabíjecích stanic informuje electrek.co. Ford nedávno uzavřel partnerství s firmami Electrify America a Ionity. První okopírované nabíjecí stanice stojí u některých amerických dealerů a tato novinka samozřejmě neunikla veřejnosti. Designem ale podoba se Superchargery končí.


Jedná se totiž o nabíjecí stanice typu Level 2, což znamená, že se nedíváme na ultrarychlé nabíječky. Tyto stanice nabídnou maximální napětí 240 V a nabíjecí výkon maximálně 22 kW. Fordu se tak nejspíše pouze líbil vzhled Superchargerů a nedal si moc práce s tím, aby přišel s něčím novým. Podle vedení Tesly se jedná o nehezkou kopii jejich produktu, která má k originálu hodně daleko. Absence rychlého dobíjení pak stejně odradí většinu těch, kteří chtějí na této nabíječce doplnit v co nejkratším čase co nejvíce elektrické energie. Nový počin Fordu jej ale jako výrobce dostatečně zviditelnil, což byl možná původní záměr vedení.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Dobrý marketingový tah, obří reklama naprosto zdarma :-) ... s minimální investicí...
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Žijeme bohužel ve světě médií. O kom se nemluví, ten jakoby nebyl. Takže stejně, jako ta nejmenší hvězdička z ordinace a dalších seriálových děsů musí být co týden v Blesku, musí výrobce aut něčím zaujmout, aby se o něm psalo. Přestože je to směšně trapné. Okopírovat tvar stojanu Tesla Sueprcharger, místo červené teslácké použít ze svého loga modrou, nechat stojan ztloustnout a vydojit z toho jen 22 kW oproti 125-250 kW Tesly, to je opravdu čiré spalovací zoufalství, jak se zviditelnit.
Mimochodem ten, co to kopíroval, byl fakt dement. Proč má Tesla schovány zástrčky kabelů uvnitř oválu? No aby byly alespoň trochu chráněné proti nepřízni počasí. Ford je narval dopředu. To nevymyslíš.
A na závěr je jen otázka času, kdy jim stojany někdo sejme. Nejsou tam zarážky pro kola vozidel.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze