Facelift Volkswagenu ID.3 oficiálně: na revoluci je zatím brzy

Kompletní představení
8
Facelift Volkswagenu ID.3 oficiálně: na revoluci je zatím brzy
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen ID.3 dospěl k modernizaci, která je jako obvykle u značky nazývána novou generací
  • Zaměřila se především na řešení zákaznických podnětů, technika zůstala stejná
  • Vyráběna bude kromě stávajících závodů Cvikov, Drážďany a Anting také ve Wolfsburgu

Volkswagen právě oficiálně představil facelift svého klíčového modelu Volkswagen ID.3, který se původně světu ukázal jako jedna z hlavních hvězd frankfurtského autosalonu v září 2019 a prodávat se začal o rok později. Vylepšená verze se tedy odhaluje po 42 měsících. Proti očekávání se tisková zpráva zatím nezmiňuje o očekávané vrcholné verzi GTX s pohonem všech kol a výkonem 300 koní, stejně jako o ostatních výkonových verzích než startovní motorizaci 204 k. Zcela beze změn zůstává použitá technika, ta navíc stále neobsahuje základní baterii s 45 kWh, která se kvůli kapacitním problémům vytratila z nabídky už během prodeje předchozí verze. Veškeré změny se tedy odehrály v režii designéra, architekta a také bezpečnostního specialisty. Přibylo rovněž několik nových technologií.

Základní tvary se nezměnily, stejně jako vzory kol a tvar zadního nárazníku. Jen se jemně řezalo do toho předního a došlo na nové světlomety vpředu i vzadu. Nechybí rovněž nová launchovací metalíza Dark Olivine Green

Novinka je až na centimetrový rozdíl v celkové výšce přesně stejně velká jako předchůdce. Nezměnily se základní tvary karoserie, pracovalo se pouze na detailech. Přední nárazník dostal na okrajích tzv. vzduchové záclony odklánějící proudící vzduch od kol. Zadní nárazník se nezměnil, avšak vůz je nyní možné ozvláštnit novým barevným odstínem Dark Olivine Green s měňavým perleťovým efektem.

Nové jsou světlomety na obou koncích auta. Vpředu si polepšily o volitelnou maticovou konstrukci IQ.Light LED Matrix s 18 moduly na každé straně, z nichž vždy 11 lze samostatně zhášet či tlumit. Moduly jsou obkrouženy korónou bílých LED a propojeny bílým svítícím páskem, což tvoří výrazný noční design. Jen EU dosud nedovolila nechat svítit i logo, takže v Evropě zůstává temné. Vzadu pak přišly ke slovu nové svítící plošky OLED tvořící prostorové efekty a animace pro trvalé svícení i brzdová světla (ta mají nově tvar X). K tomu samozřejmě dynamické ukazatele směru a u vozů s příplatkovým bezklíčovým přístupem také animace.

Interiér částečně vyslyšel zákaznické stesky nad lacině působícími materiály a nepřehledným ovládáním. To však i nadále předpokládá počítačovou gramotnost a technickou inteligenci uživatele, konzervativní uživatelé zvyklí na tlačítka se tu vyslyšení nedočkají

Vnitřní tvary se měnily jen v detailech, výrobce ale hodně zapracoval na materiálech a vnímané kvalitě povrchů, které bývaly oprávněně kritizovány. Vše zůstává přísně veganské, přibylo recyklovaných materiálů, přesto nyní palubní deska nabízí výběr kvalitních měkčených povrchů, včetně jakostních koženek s kontrastním prošíváním. Subjektivně si polepšily i výplně dveří, potažené rovněž hodnotnějšími materiály a vybavené většími a měkčími loketními opěrkami.

Vnitřní osvětlení i nadále nabízí dva volitelné rozsahy volby barev v 10, 30 odstínech, nechybí ani světelná lišta ID. Light pod předním oknem plnící navigační funkci při odbočování či brzdění, případně vyhledávání volného parkovacího místa nebo volbě jízdního pruhu na dálnici. Informace řidiči předává samozřejmě také displej, který si ponechává 12" od první částečné modernizace. Na základě zákaznických připomínek však programátoři zapracovali na struktuře ovládacího menu. To zůstává víceúrovňové, ovšem například nabídka nabíjení se posunula do první úrovně a lze ji tak objevit snáze.

Ovládání i struktura menu se až na drobná vylepšení nezměnila. Stejně jako výběr funkcí s dedikovanými dotykovými ploškami a nabídka USB konektorů

Velkou technologickou novinkou vypůjčenou z vyšších automobilových tříd je nový příplatkový head-up displej s rozšířenou realitou. Ten promítá údaje ve dvou úrovních, přičemž k té stávající zobrazující rychlost a další údaje vozidla přibyla druhá s ohniskovou vzdáleností deset metrů před autem. Ta promítá aktivní a dynamické navigační pokyny zasazené do reálného pozadí snímaného kamerou a radarem. Dojem umocňuje stabilizace vůči pohybům auta a mělo by jít o dosud nejdokonalejší vizuální navigační systém u této značky.

Velkými změnami samozřejmě prošel i infotainment, který již v základní výbavě nabízí konektivitu s chytrým telefonem, včetně audiostreamingu, bezdrátového nabíjení, Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Paket Infotainment pak přidává nadstavbu We Connect Plus, která podporuje nejen decentralizovanou konektivitu s okolím V2X, ale také inteligentní hlasové ovládání se samoučicími mechanismy, dále on-line navigaci se sledováním dopravy v reálném čase, obsazenosti nabíjecích stanic a také vylepšený plánovač trasy dynamicky počítající nejen se stavem nabití trakční baterie, ale také s aktuálním provozem i prognózami jeho dalšího vývoje. Umí také zohlednit výkon příslušného nabíjecího stojanu a v případě potřeby kupříkladu navrhnout dvě krátké zastávky místo jedné delší. Nechybějí samozřejmě telematické služby ani nabídka internetových rádií.

Mezi nejvíce vypichované novinky patří podle dnešních obyčejů vylepšené vnější osvětlení a noční design

Z kapacitního trvalého připojení těží i inovované asistenční systémy, například Travel Assist s kolektivními daty. Ta jsou anonymně shromažďována od ostatních řidičů v cloudu a používána k rychlému varování před nebezpečím. Zohledňována jsou rovněž data z decentralizované komunikace V2X schopná nejrychleji upozornit na náhle vzniklá nebezpečí či zvláštní situace v bezprostředním okolí vozidla. Takto lze varovat například před stojící kolonou v mlze, odstaveným automobilem v nepřehledné zatáčce či blížícím se vozidlem s právem přednostní jízdy. Případně přenášet informace ze stabilní silniční infrastruktury do vozidla, typicky varování či příkazy proměnných dopravních značek. Dostalo se i na pomoc s parkováním; inteligentní parkovací asistent nejenže pomáhá se zajížděním do mezer či řady, ale rovněž se učí často používané manévry.

Zásadní novinka přichází i do nabíjení. Volkswagen ID.3 nově podporuje zjednodušenou autorizaci Plug&Charge. Ke stojanům poskytovatelů, kteří tuto funkci rovněž podporují, tak stačí přijet a zapojit nabíjecí konektor; autorizace už proběhne automaticky mezi stojanem a automobilem, nebude tedy nutné používat čip ani aplikaci. Jinak ale zůstává elektrovýzbroj při starém. Nezměnily se využitelné kapacity nabízených akumulátorů 58 a 77 kWh, stejně jako výkon jediného zatím oznámeného výkonového provedení 204 k. Shodné zůstávají dynamické parametry, výrazně si však polepšily nabíjecí rychlosti. Základní akumulátor 58 kWh poskočil ze 100 na 120 kW a z 5 na 80 % Soc se naplní za 35 minut. V případě 77 kWh si vůz sáhne až na 170 kW a na stejnou míru nabití mu vystačí přesně půl hodiny.

Technické parametry Volkswagen ID.3 facelift (2023) PRO (58 kWh)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 562 mm, 1 817 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 426 km
Cena od1 036 900 Kč
Diskuze ke článku
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Naposledy upraveno: 1. 3. 2023 09:50
V kostce - zaměřují se prostě na ty klíčové technolgie :) Člověk u VW group těžko stíhá sledovat ty jejich inovace :) Hodně štěstí při "catching up to Tesla" :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze