Elektromobily, které dorazí v roce 2022

2
Elektromobily, které dorazí v roce 2022
Fotografie: Renault / BMW
  • Již představené elektromobily, které se chystají na trh: BMW i4, Mercedes-Benz EQB, Mercedes-Benz EQE, Nissan Ariya, Renault Megane-E, Subaru Solterra, Tesla Model S Plaid, Tesla Model X Plaid, Toyota bZ4X, Volkswagen ID.5
  • Novinky, které by se měly představit letos: Audi e-tron (modernizace), Audi Q6 e-tron, Audi A6 e-tron, BMW i7, Hyundai Ioniq 6, Mercedes-Benz EQS SUV, Škoda Enyaq Coupé iV, Volkswagen ID. Buzz

Máme tu velký přehled očekávaných novinek mezi elektromobily, které by měly dorazit v roce 2022. Některé z nich už známe a čekáme až dorazí fyzicky do Česka. Ty jsou v první části, seřazené podle abecedy. Ve druhé části pak jsou novinky, na jejichž představení se zatím čeká, ale měly by se minimálně představit letos. Na tento přehled se můžete podívat i ve formě videa.

Nejočekávanější elektromobily roku 2022

Již představené novinky, které dorazí fyzicky do Česka


BMW i4

Sportovněji střižený sedan střední třídy od BMW už není žádným tajemstvím. BMW i4 se představilo v Mnichově, kde jsme si jej mohli i osahat. Dokonce už má i české ceny. Čeká se tedy už jen na fyzický příjezd do Česka. Těšíme se na to, až ho projedeme.

Technické parametry BMW i4 eDrive 40

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 783 × 1 852 × 1 448 mm, 2 050 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie83,9 kWh (80,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 590 km
Cena od1 453 400 Kč

Mercedes-Benz EQB

Mercedes EQB se představil už téměř před rokem a v Číně se již prodává. Naživo jsme ho ale mohli vidět až v září v Mnichově a na trh dorazí letos. Jde o elektrický crossover, který vychází z GLB a i přes kompaktní vnější rozměry nabídne až 7 míst. Od podzimu už má i české ceny, takže už jen čekáme až fyzicky dorazí do Česka.

Technické parametry Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 684 × 1 834 × 1 667 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon215 kW, 292 koní, točivý moment: 520 Nm
Baterie? (66,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,2 kWh / 100 km, dojezd: 419 km
Cena od1 550 010 Kč

Mercedes-Benz EQE

Mercedes EQE je menším sourozencem elektrické vlajkové lodi Mercedesu, modelu EQS. Stojí také na platformě EVA a vypadá, jako by mu „ze světla vypadl“. Fyzicky se představil také na autosalonu v Mnichově a na IAA. Slibuje stejnou efektivitu jako větší EQS, ale má menší baterii. Její kapacita je 90 kWh, ale dojezd je solidních 660 kilometrů podle WLTP.

Technické parametry Mercedes-Benz EQE 350

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 946 × 1 961 × 1 512 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon215 kW, , točivý moment: 530 Nm
Baterie? (90,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,5 kWh / 100 km, dojezd: 660 km
Cena od

Nissan Ariya

Nissan Ariya je už představený poměrně dlouho. Je to ale taková „paní Colombová“. Představil se on-line už v polovině roku 2020, víme tedy jak vypadá, známe parametry, ale fyzicky ho snad nikdo neviděl. To by se snad mělo změnit letos. Alespoň podle našich posledních informací od českého zastoupení Nissanu by měl dorazit ve druhé polovině letošního roku.

Technické parametry Nissan Ariya 90 kWh

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 645 × 1 900 × 1 661 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon290 + 290 kW, 389 + 389 koní, točivý moment: 600 Nm
Baterie90 kWh (87 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 482 km
Cena od

Renault Megane E-Tech

Kompaktní elektrický crossover Renault Megane-E-Tech se představil na autosalonu v Mnichově a měl by mít stejnou platformu jako Nissan Ariya. Oproti němu je ale rozhodně lidovějším elektromobilem. Neoslní výkonem ani pohonem všech kol, ale má zajímavou cenu. Ta česká začíná pod 900 tisíci korun, což je opravdu zajímavé. Fyzicky se v Česku představil na e-Salonu, takže už jen čekáme, až se s ním budeme moci projet.

Technické parametry Renault Mégane E-TECH EV40

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 200 × 1 768 × 1 505 mm, 1 537 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon96 kW, 130 koní, točivý moment: 250 Nm / 100 ot/min
Baterie40 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 85 kW, palubní: 22 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,8 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od945 000 Kč

Subaru Solterra

Subaru Solterra je prvním elektromobilem této japonské značky a je čistokrevným elektromobilem, který je vyvíjený ve spolupráci s Toyotou. Nabídne standardně pohon všech kol, který je pro značku Subaru typický. Zatím ale známe pouze parametry japonské verze a například dojezd podle tamních norem, což nám zatím nic neřekne. K prvním evropským zákazníkům se dostane v polovině roku 2022, zda mezi nimi budou i ti čeští, není v tuto chvíli jisté.

Technické parametry Subaru Solterra

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 690 × 1 860 × 1 650 mm, 2 020 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 335 Nm
Baterie71,4 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 454 km
Cena od

Tesla Model S Plaid

Podobu i parametry Tesly Model S Plaid známe již rok, ale zatím jsme odkázáni jen na videa z Ameriky, kde se Plaidy už prohání po silnicích. Evropa stále čeká. Snad se tedy třímotorového liftbacku s více než tisíci koňmi pod kapotou brzo dočkáme.

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 979 × 1 964 × 1 445 mm, 2 316 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 140 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 840 km
Cena od3 789 900 Kč

Tesla Model X Plaid

Prakticky stejná situace je i u Modelu X Plaid, který má stejný pohon s třemi motory a 1 020 koňmi. Evidentně i stejnou baterii, ale kvůli vyššímu odporu vzduchu i větší hmotnosti má samozřejmě o něco kratší dojezd. Dočkáme se letos Plaidů v Evropě?

Toyota bZ4X

Dvojčetem Subaru Solterra je právě Toyota bZ4X. I její podobu už známe a je podobná právě svému sourozenci. Na rozdíl od něj ale nabídne i pohon předních kol o výkonu 150 kW a pohon všech kol o výkonu 160 kW bude za příplatek. Očekávaný dojezd podle WLTP je 450 kilometrů a zajímavý je i maximální nabíjecí výkon 150 kW.

Technické parametry Toyota bZ4X 4WD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 690 × 1 860 × 1 650 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 336 Nm
Baterie71,4 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 445 km
Cena od1 380 000 Kč

Volkswagen ID.5

Poslední z novinek, kterou již známe a jen čekáme na fyzický příchod, je Volkswagen ID.5. Jde o sportovněji tvarovanou variantu Volkswagenu ID.4, se kterou jsme již jezdili včetně verze GTX. ID.5 vlastně přináší jen pohlednější karoserii, lepší aerodynamiku a teoreticky lepší rozložení hmotnosti. I tento vůz již má i českou cenu a začíná na 1,3 milionu korun.

Technické parametry Volkswagen ID.5 Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 599 × 1 852 × 1 613 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon128 kW, 174 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 520 km
Cena od1 432 000 Kč

Modernizované Audi e-tron

Audi e-tron se letos dočká modernizace. Neočekáváme žádné velké změny designu, spíše jen drobné retuše, ale zásadní modernizace by se měla udát „pod kapotou“. Dostane totiž o poznání větší baterii a nové, údajně efektivnější, motory. Výsledkem by tedy měla být o něco nižší spotřeba a podstatně delší dojezd. A s větší baterií by teoreticky mohl přijít i vyšší nabíjecí výkon.

Audi Q6 e-tron

Podobu Audi Q6 e-tron zatím neznáme, po silnicích sice jezdí, ale s kamufláží. Mělo by to být prémiové SUV, které velikostně zapadne mezi Q4 e-tron a první e-tron. Vyjede na chystané elektrické platformě PPE, vyvíjené společně s Porsche.

Audi A6 e-tron

Přestože Audi A6 e-tron by mělo přijít až po Q6 e-tron, známe už alespoň přibližně jeho podobu díky stejnojmenné studii, která se představila již loni v Šanghaji. Produkční verze, která bude stejně jako Q6 e-tron na platformě PPE, se má představit ve druhé polovině letošního roku, ale na trh dorazí až v příštím roce.

BMW i7

Luxusní elektrický sedan s ledvinkami na přídi, který by měl konkurovat Mercedesu EQS, už BMW testuje poměrně dlouho. Koncem loňského roku jej automobilka testovala na severu Evropy v mrazivých podmínkách. Všechny testy samozřejmě probíhají pod kamufláží, takže jeho podobu neznáme. Pravděpodobně ale bude mít stejnou karoserii jako standardní sedmičkové BMW, nejspíše jeho nová generace.

Hyundai Ioniq 6

 

Předobraz vozu Hyundai Ioniq 6 jsme si mohli ve formě studie prohlédnout na autosalonu v Mnichově. Tam šlo ovšem o studii autonomního vozu, který se sériovou produkcí nemá mnoho společného. Základní silueta by ale měla zůstat, takže se nepochybně můžeme těšit na sportovně střižený sedan na povedené platformě e-GMP, který na rozdíl od Ioniqu 5 bude mít velmi aerodynamickou karoserii.

Mercedes-Benz EQS SUV

O Mercedesu EQS SUV toho zatím mnoho nevíme. Stejně jako EQS a EQE vyjede na platformě EVA a Mercedes jej již delší dobu spolu s těmito modely testuje. Ovšem samozřejmě s kompletní kamufláží. V Mnichově se ale představil stejnojmenný model pod značkou Maybach, což by něco přece jen naznačovat mohlo. Teoreticky by základ karoserie mohl být stejný, akorát samozřejmě bez spousty extravagantních prvků.

Škoda Enyaq Coupé iV

Nejdůležitější novinkou pro český trh bude bezesporu Škoda Enyaq Coupé iV. Její představení se z konce loňského roku posunulo na konec ledna. My jsme ale již v září loňského roku jezdili se zamaskovaným prototypem a viděli fotografie odkrytého auta. A vypadá opravdu hezky. Stejně jako v případě Volkswagenu ID.5 půjde o pohlednější variantu výchozího modelu, v tomto případě základního Enyaqu. I v případě Enyaqu Coupé platí, že díky lepší aerodynamice nabídne delší dojezd.

Volkswagen ID. Buzz

 

Na ID. Buzz už Volkswagen láká dlouho. Nejprve předpovídal nový Transporter, inspirovaný legendárním T1, v roce 2011 jako Bulli Bus Concept, ještě se spalovacím motorem. V roce 2016 přišel Budd-E a o rok později se představila studie ID. Buzz. Produkční verze by se měla představit letos, ale je otázkou, jestli ve stejném roce stihne dorazit na trh. Každopádně elektronomádi, kteří sní o obytné verzi, si budou muset ještě pár let počkat.

Diskuze ke článku
Jiří Šefl
Jiří Šefl
A co dostupnější elektromobily, MG, Vinfast, Ora.
Sice si je bude muset člověk dovést osobně buď z Norska nebo ze Španělska ale i tak by měl být poměr cena výkon zajímavý.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze