Elektromobily a plug-in hybridy ve Francii lámou prodejní rekordy

2
Elektromobily a plug-in hybridy ve Francii lámou prodejní rekordy
Fotografie: renault.com
  • Rekordním měsícem byl červen, ve kterém prodej aut do zásuvky meziročně stoupl o 231 %
  • Za první polovinu letošního roku se ve Francii prodalo téměř 70 tisíc aut do zásuvky
  • Tyto úspěchy jsou možné i díky velmi štědrým pobídkám ze strany státu

Po silném začátku roku na francouzském trhu následoval pokles, který byl nejsilnější v dubnu. Ten měl jasnou příčinu – koronavirus. V květnu už začala čísla zase stoupat a v červnu se ve Francii prodalo celkem 22 630 elektromobilů a plug-in hybridů, což znamená meziroční nárůst o 231 %. Informaci o tom přináší insideevs.com.

Registrace aut do zásuvky ve Francii

Z tohoto počtu bylo 13 728 osobních elektromobilů, 7 307 plug-in hybridů a 1 595 lehkých užitkových elektromobilů. Tolik těchto vozů u nás možná nejezdí ani celkově a ve Francii se jich takový počet prodal za jeden měsíc! Za první polovinu letošního roku se pak ve Francii prodalo neuvěřitelných 69 160 aut do zásuvky, z toho bylo 44 978 osobních elektromobilů, 20 289 osobních plug-in hybridů a 3 893 lehkých užitkových elektromobilů.

Registrace aut do zásuvky ve Francii

Nejúspěšnějším autem do zásuvky byl Renault ZOE s 6 412 registracemi, na druhém místě byl Peugeot e-208 s 2 220 registracemi a na děleném třetím místě skončily vozy Hyundai Kona Electric a Tesla Model 3, které měly shodně 620 registrací. Nejprodávanějším užitkovým elektromobilem byl Renault Kangoo Z.E. s 778 registracemi a mezi plug-in hybridy byl nejúspěšnější Peugeot 3008 PHEV se 768 registracemi.

Bez dotací by to nebylo možné

Za těmito výsledky samozřejmě stojí štědré pobídky ze strany státu. U elektromobilu s cenou do 45 000 eur to je bonus 7 000 eur pro fyzické osoby a 5 000 pro firmy. Nad hranicí 45 tisíc eur je to pak do limitu 60 000 eur bonus 3 000 eur. Kdo vydělá méně než 18 000 eur ročně pak může získat dalších 5 000 eur bonus za přechod ze spalovacího auta na elektromobil – nový i použitý. Kdo kupuje plug-in hybrid, získá bonus 2 000 eur, pokud jde o vůz s elektrickým dojezdem dle WLTP minimálně 50 kilometrů a cenou do 50 tisíc eur.

Bez těchto dotací by prodejní výsledky zdaleka nebyly takové, jaké jsou. Myslíte, že by měl stát také zavést podobné dotace na elektromobily, případně plug-in hybridy, i u nás? Nebo zastáváte názor, že dotace křiví trh a je lepší to nechat na volném trhu?

Jak v našem testu obstál Renault ZOE?

Technické parametry Renault ZOE (2020) R135

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 087 × 1 787 × 1 562 mm, 1 502 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 245 Nm / 1 500 ot/min
Baterie52 kWh (55 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,7 kWh / 100 km, dojezd: 386 km
Cena od1 027 000 Kč
Diskuze ke článku
Frantisek Pukys
Frantisek Pukys
900 tis.???
Zo mi ma 208 muze žrát i 10l na 100 a pořád se mi to oplatí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze