Elektrokolo od Optibike ujede až 510 km a zvládne vysoká stoupání. Cena je šílená

2
Elektrokolo od Optibike ujede až 510 km a zvládne vysoká stoupání. Cena je šílená
Fotografie: Optibike
  • Při střední asistenci jezdce kolo ujede až 510 km na nabití
  • Stroj umí jet rychlostí až 58 km/h
  • Baterie elektrokola má kapacitu 3,26 kWh

Americká firma Optibike patří mezi nejstarší výrobce elektrokol v USA, přičemž jejím posledním počinem je elektrokolo Optibike R22 Everest, o němž píše electrek.co. Už na první pohled je znát, že nejde o obyčejné elektrokolo, se kterým by někdo dojížděl do práce. Jeho technické parametry umožňují vyjet klidně až na vrchol hory Mount Everest, jak uvádí sám výrobce. To je však trošku nadnesené a domovinou modelu R22 Everest bude těžký terén a vysoká horská stoupání. Celoodpružený rám je z uhlíkových vláken a nepřehlédnutelná je obří baterie o kapacitě 3 260 Wh.

Ta je tvořena dvěma battery packy, které je možné z rámu zcela vyjmout. Když pak srovnáme kapacitu baterek s obyčejnými elektrokoly, dojdeme k tomu, že v případě modelu R22 Everest se jedná o 6× vyšší kapacitu oproti standardu. Nejen za to si však Optibike účtuje pěkný balík peněz. Elektrická novinka pro odvážné jezdce vyjde na 18 900 dolarů (v přepočtu 455 tisíc Kč). Případný majitel kola bude moci využít plynovou rukojeť a možnost jet až 58 km/h. O pohon se totiž stará středový motor PowerStorm o výkonu 1 700 W a točivém momentu 190 Nm. Řazení je zajištěno skrze speciální náboj Rohloff Speed 500 s 14 vnitřními převody.

Nechybí ani kompletní odpružení, kdy například zdvih zadní pružiny je 200 mm. A jelikož dražší elektrokolo asi aktuálně na trhu nenajdete, výrobce slibuje, že každý kus bude ručně vyrobený. Elektrokolo je přitom výsledkem 25 let vývoje a výroby značky. Zcela jistě tak půjde o propracovaný produkt, který za netradičně vysokou cenu nabídne spoustu zážitků.

Diskuze ke článku
Zdenek Savelka
Zdenek Savelka
V ČR toto není elektrokolo.
Jan Tleskač
Jan Tleskač
Proboha, pište o něčem, čemu aspoň trochu rozumíte, prosím.

1) Není to ekektrokolo.
2) nejedná se o zdvih zadní pružiny, ale zadní stavby.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze