Elektrický Mercedes-Benz EQB má české ceny. Sveze až sedm lidí

2
Elektrický Mercedes-Benz EQB má české ceny. Sveze až sedm lidí
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Sedmimístný crossover alternuje konvenčnímu Mercedesu GLB
  • Technicky i cenově vychází z menšího modelu EQA
  • Prodej otevírají vrcholné verze s pohonem všech kol

V dobách elektromobility není těžké být průkopníkem. Aktuálně se to podařilo Mercedesu, protože jako první uvedl na trh kompaktní crossover pro sedm pasažérů. Ten pod jménem Mercedes-Benz EQB právě vstupuje na český trh s cenami zhruba o čtvrtinu vyššími proti srovnatelným motorizacím u modelu GLB. Nabízí však ucelenou výbavu, jejíž doplňování je otázkou osobních preferencí a nikoliv nutnosti.

Jako první se, v souladu s obvyklou strategií, v nabídce objevují nejvýnosnější vrcholné motorizace s pohonem všech kol. Konkrétně jde o mechanicky shodné verze 300 4MATIC a 350 4MATIC s pohonem všech kol a elektromotorem u každé nápravy, startující na částkách 1 483 460 Kč, respektive 1 550 010 Kč. V základní výbavě nabízejí mj. čalounění kombinací tkaniny a koženky, střešní ližiny, ozdobné vzory v interiéru, kožený multifunkční volant či 18" kola z lehkých slitin.

Tvary jednoznačně prozrazují příbuznost ke spalovacímu typu GLB

Rovněž v souladu s prémiovými mravy je nabídka základních designových linií, odlišených vzhledovými detaily a také sériovou výbavou. Kromě základní linie Progressive můžete volit Electric Art za 41 008 Kč, k níž dostanete automatickou klimatizaci Thermotronic, případně AMG s exteriérovými doplňky a 20" koly AMG, dovybavenou kromě Thermotroniku také tmavými zadními bočními okny. K dispozici je také, u Mercedesu rovněž tradičně, zaváděcí výhodné akční linie Edition 1, vycházející z AMG, avšak přidávající vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, černé ližiny a speciální koberečky. Všechny linie nabízejí navíc paket Advanced, obsahující parkovací kameru, komfortní zrcátka, velký sdružený displej 10,25", osvětlení nástupního prostoru s logem a media displej.

Nabídku barev otvírá standardní čerň Night, ta je jediná bez příplatku. Za oblíbenou nemetalickou bílou Polar zaplatíte 6 625 Kč, za klasickou metalízu pak 19 873 Kč. Elegantní metalická červeň Patagonia už je zařazena do programu Designo manufaktur, proto stojí 29 968 Kč, šedá metalíza Magno ze stejného programu pak 58 358 Kč. Standardní aerodynamická 18" kola lze nahradit jiným vzorem stejné velikosti od 3 154 do 6 309 Kč, případně 19" za 17 350 Kč.

Nabíjecí výbava je standardní – 100kW DC nabíjení. Potěší ale jednoduchá autorizace Mercedes me Charge

Máte-li uvnitř moc světla, můžete sáhnout po zatmavených zadních bočních oknech za 9 463 Kč, je-li ho naopak málo, lze dokoupit odsuvné panoramatické střešní okno za 36 907 Kč, případně bez příplatku zatmavená zadní boční okna naopak odstranit z linií, které je obsahují standardně. Přední sedadla lze elektricky ovládat s pamětí (10 883 Kč řidič, 8 990 Kč spolujezdec), vyhřívat (9 148 Kč) či ventilovat (18 927 Kč i s vyhříváním). Zadní sedadla jsou standardně nastavitelná, třetí řada sedadel pro osoby do 168 cm stojí 26 182 Kč.

Extra výbavu lze doplnit kromě individuálního přidávání také ve výhodných paketech. Kromě výše popsaného paketu Advanced, který je aktuálně zdarma, lze volit Premium za 40 487 Kč, přidávající vyhřívaná přední sedadla, bezklíčové startování, klimatizaci Thermotronic, soundsystém a bezdrátovou nabíječku mobilů. Premium Plus II zahrnuje obě předchozí a přidává multimediální sadu MBUX Innovation (head-up displej a MBUX, lze též samostatně za 36 227 Kč), parkovací sadu s panoramatickou kamerou a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče. Paket Urban Guard plus obsahuje alarm s monitorováním interiéru, sada jízdních asistentů zase adaptivní tempomat Distronic a komfortní zrcátka. Za navigační konektivitu připlatíte 3 154 Kč.

Interiér klade důraz, u značky celkem nezvykle, na maximální prostor a praktičnost

Součástí nabídky je i sada EQ, dodávaná zdarma, obsahující couvací kameru, DAB tuner, asistent dálkových světel, ambientní osvětlení interiéru, elektrické ovládání víka kufru, variabilní sadu pro zavazadla, velurové koberce a nastavitelné bederní opěrky. Z jednotlivých doplňků stojí za pozornost zejména adaptivní tlumiče s volitelnou charakteristikou za 31 229 Kč, sada pro smartphone (9 463 Kč) či palubní kamera za 6 309 Kč. Za rozšířenou realitu k navigaci doplatíte 12 302 Kč. Bezpečnost můžete zlepšit zadními bočními airbagy za 11 829 Kč. V ceně jsou nabíjecí kabely Mennekes (Typ 2) a 230 V. Pokud chcete místo standardních pětimetrových osmimetrové, doplatíte 2 208 Kč, respektive 946 Kč.

Technické parametry Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 684 × 1 834 × 1 667 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon168 kW, 229 koní, točivý moment: 390 Nm
Baterie? (66,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,2 kWh / 100 km, dojezd: 419 km
Cena od1 483 460 Kč
Diskuze ke článku
Alex Ander
Alex Ander
Styl a la diskoteka stale zustava dominantou interieru.
Chybi uz jen vysouvaci koule usypana zrcadelky :)
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 30. 11. 2021 08:03
To by mě zajímalo, jak dlouho ještě Tesla udrží u Modelu Y auru něčeho lepšího...už přešli z "něco lepšího" na "o hodně efektivnějšího" ale předpokládám, že lidem nakonec dojde, že je jedno jestli BEV ujede po dálnici 130 se zapnutým topením 296km nebo 312...na nabíječce je to rozdíl pár sekund. Ostatně jinak by si nekupovali Model Y, ale Model 3. Zkrátka připlatit si za mnohem horší auto a mít o něco lepší pohon...no uvidíme.

Interier je teda pro Číňany..pro Evropana docela šílenost.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze