Ekström s Audi RS Q e-tron druhý, Macík se udržel na 3. příčce

Dakar 2023 – 12. etapa
Ekström s Audi RS Q e-tron druhý, Macík se udržel na 3. příčce
Fotografie: A.S.O./G.Soldano/DPPI
  • 12. etapu Dakaru dojel po Loebovi jako druhý Ekström s Audi RS Q e-tron
  • Mezi kamiony byl Martin Macík čtvrtý a drží si třetí příčku v průběžném pořadí
  • Teruhito Sugawara s hybridním kamionem Hino je 10.

Včerejší 12. etapa Dakaru vedla z Ardahu do Shaybahu a měřila pouze 376 kilometrů, z čehož bylo 185 kilometrů na měřených úsecích, což je opět velmi málo. Jde o druhý nejkratší měřený úsek od začátku soutěže.

Byla to ale i přes kratší vzdálenost náročná etapa a hlavně druhá část maratonské etapy, což náročnost také zvyšuje. „Další nádherná etapa. Velké, těžké, členité duny. Občas Čendu v kabině všichni povzbuzujeme, aby ten kopec vyšplhal. Kamčáky jsou těžké a vyjíždíme tu fakt nesmysly. Hledáte si cesty, padáte do tobogánů. Bylo to náročné, ale takový Dakar jsme si přáli, za nás spokojenost. Každý, kdo tohle dojede, je borec a má náš respekt,“ popisoval Martin Macík.

Mattias Ekström s Audi RS Q e-tron v etapě druhý

Mezi osobními vozy vyhrál opět Sebastien Loeb se speciálem Prodrive Hunter, který se evidentně snaží stahovat náskok a dostat se co nejvýše. Měřený úsek mu trval hodinu, 56 minut a 21 sekund. Druhý dojel Mattias Ekström s posledním Audi RS Q e-tron, kterému to trvalo o 3  minuty a 19 sekund déle. Třetí Násir Al–Attíja s Toyotou Hilux měl čas o pouhých 12 sekund vyšší než Ekström. Nejrychlejší Čech, Martin Prokop, zajel sedmý nejrychlejší čas a měl ztrátu na vítěze 9 minut a 58 sekund.

V průběžném pořadí ve vedení zůstal Katařan Al–Attíja, který má náskok hodinu a 17 minut na Sebastiena Loeba, jenž se touto etapou skutečně posunul na druhé místo. Na třetího Lucase Moraese z Brazílie, který jede s Toyotou Hilux, má náskok dvě minuty a jednu sekundu. Martin Prokop je třetí se ztrátou přibližně tří hodin šestý. Mattias Ekström se posunul na 18. příčku a jeho ztráta na Al–Attíju zůstává přibližně konstantní, tedy 6 hodin a 54 minut. Oproti pomalejším jezdcům ve druhé desítce se ale výrazně posouvá kupředu.

Mezi kamiony vyhrál Janus Van Kasteren před Mitchalem Van Den Brinkem, Martinem Van Den Brinkem a Martinem Macíkem. Všichni jedou s vozy Iveco. Zatímco Nizozemec Van Den Brink mladší měl na svého krajana ztrátu 18 minut a 38 sekund, jeho otci etapa trvala o 13 minut déle a Martin Macík byl na trase měřeného úseku o dalších 30 sekund déle. Nikdo jiný z českých posádek v první desítce nebyl a na desátém místě dojel Japonec Teguhito Sugawara s hybridním kamionem Hino.

Průběžné pořadí vede Janus Van Kasteren o 33 minut před Martinem Van Den Brinkem a Martinem Macíkem, který ztrácí dalších 47 minut. Pátý je Jaroslav Valtr a šestý Martin Šoltys, oba jedou s vozy Tatra Phoenix týmu Bugyra. Devátý je Tomáš Vrátný s Tatrou Jamal týmu Fesh Fesh a desátý Teruhito Sugawara s hybridním kamionem Hino 600-Hybrid.

V kategorii Challenge New Energies výsledky nejsou ani v tuto chvíli, takže nevíme, zda Španěl Jordi Juvanteny s vodíkovým kamionem MAN TGA pokračuje. V případě této kategorie je ale otázka, zda by nestálo za to do budoucna tyto účastníky zařadit do příslušných kategorií dle typu vozidla. Byť paralelní vyhodnocení v rámci Challenge New Energies určitě dává smysl.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze