Ekstrom s Audi RS Q e-tron dojel druhý, skvěle si vedl i hybridní kamion z Česka

6. etapa Rally Dakar 2022
Ekstrom s Audi RS Q e-tron dojel druhý, skvěle si vedl i hybridní kamion z Česka
Fotografie: Audi Sport
  • Z pilotů hybridních speciálů Audi RS Q e-tron byl nejrychlejší Mattias Ekstrom
  • Peterhansel se Sainzem dojeli spolu v polovině startovního pole
  • Hybridní kamion Renault s nizozemskou posádkou, který je postavený v Česku, dnes dojel pátý

Dnes se jela šestá etapa slavné Rally Dakar, po které se tak závodníci dostali do poloviny soutěže. Po dnešních 562 kilometrech, z nichž se závodilo na 348 kilometrech rychlostní zkoušky, totiž bude zítra následovat den volna a po něm dalších 6 etap do cíle soutěže. Posádky startovaly v Rijádu, projely jakousi smyčku, a zase se do Rijádu vrátily. Tam tedy také budou trávit den odpočinku.

Mattias Ekstrom dojel s Audi RS Q e-tron druhý

Z vozů s eco pohonem si nejlépe vedl Mattias Ekstrom za volantem hybridního speciálu Audi RS Q e-tron, který tak potvrdil roli týmové jedničky, do které se dostal po včerejších problémech Carlose Sainze. Navigátorem v této švédské posádce týmu Audi Sport je Emil Bergkvist. Ekstrom, který se proslavil hlavně dvěma tituly DTM z let 2004 a 2007, ale pilotoval i Škodu Fabii WRC ve světovém rallyovém šampionátu, v této etapě zaostal za vítězným Orlandem Terranovou o pouhou minutu a 6 sekund. Guerlain Chicherit se svým speciálem na bio-ethanol dojel na 26. místě se ztrátou 18 minut na Terranovu a zbývající dva vozy Audi RS Q e-tron, pilotované Stephanem Peterhanselem a Carlosem Sainzem do cíle dorazily na 42. a 43. pozici se ztrátou 42 a 43 minut. To tedy znamená, že týmy dojely spolu. Stejně jako včera totiž spolu řešily technické problémy, ovšem tentokrát nejen se zavěšením zadního kola, ale navíc po výměně tlumiče špatně upevnily kolo a po chvíli připevňovaly kolo, které za jízdy „uteklo do pouště“. Po zkušenostech ze včerejška už si posádky vezly náhradní tlumič, takže nemusely čekat na doprovodný kamion a mohly jet spolu. Je to ale velká škoda, protože před poruchou Carlos Sainz etapu vedl.

Al-Attiyah upevnil vedení, ale Ekstrom s hybridním Audi se posunul dopředu

Celkově ve vedení průběžného pořadí zůstává Nasser Al-Attiyah s Toyotou, druhý Yazeed Al Rajhi s vozem stejné značky za ním zaostává o 48 minut a na třetí místo se propadl Sebastien Loeb, který má celkovou ztrátu o další dvě minuty vyšší. Nejlepší česká posádka, Martin Prokop a Viktor Chytka s vozem Ford Raptor, ztrácí na devátém místě na vedoucího Al-Attiyu přibližně hodinu a půl. Mattias Ekstrom s Emilem Bergkvistem se posunuli na 13. pozici se ztrátou dvě hodiny a 41 minut. Carlos Sainz a Lucas Cruz se stejným vozem se naopak propadli na 25. pozici a jejich ztráta už je téměř 4 hodiny. Peterhansel a Chicherit pak mají ztrátu v řádu desítek hodin a pohybují se až na chvostu startovního pole. Mimochodem, před Sainze se dostala i česko-slovenská posádka Fordu F-150, Miroslav Zapletal a Marek Sykora, kteří jsou na 22. místě se ztrátou 3 hodiny a 43 minut na vedoucího Katařana.

Hybridní kamion Renault - Riwald Dakar Team

Hybridní kamion z Česka těsně za Lopraisem s Pragou

V kategorii kamionů nás zaujalo, že po trojici Kamazů a Aleši Lopraisovi s Pragou dojel v dnešní etapě Gert Huzink s hybridním kamionem Renault, který jel poprvé Dakar před dvěma lety a byl postaven v Česku firmou MKR Technology. I tento hybridní závodní kamion tedy budeme na Dakaru sledovat. Zatímco Aleš Loprais měl na vítězného Karginova s Kamazem v šesté etapě ztrátu 5 minut a 16 sekund, hybridní kamion z Česka s nizozemskou posádkou dojel za Karginovem o 9 minut a 46 sekund později. V průběžném pořadí vedou tři Kamazy pilotované Sotnikovem, Nikolaevem a Shibalovem. Aleš Loprais s kamionem Praga V4S drží průběžnou pátou pozici, na nejrychlejší Kamaz ztrácí hodinu a 6 minut a hybridní Renault s nizozemskou posádkou je na 15. místě se ztrátou necelých 6 hodin. Z českých posádek je před ním ještě Martin Macík s kamionem Iveco na průběžném 11. místě, který na Sotnikova ztrácí necelé 4 hodiny.

Zítra je na programu den volna, kdy bude i více času na opravu techniky, tak uvidíme, jak se bude posádkám hybridních Audi dařit nadále. Škoda problémů se zadním zavěšením, protože jinak se zdá, že tento hybridní pohon funguje spolehlivě.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze