Podobně jako v sobotu, i v neděli se hlavní pozornost upírala především na dvojici Sébastien Buemi a Lucas di Grassi. Tentokrát si ale oba vyměnili role – di Grassi byl nyní tím, kdo hájil své vedoucí postavení v šampionátu. Nedělní kvalifikace nicméně byla o jiném muži, a to konkrétně Felixovi Rosenqvistovi z týmu Mahindra. Právě jemu připadly tři extra body za zisk pole position. O to pikantnější souboj svedl se Samem Birdem z DS Virgin, jenž nakonec skončil druhý, neboť právě tito dva jezdci spolu bojovali o konečné třetí místo v poháru jezdců.
Postupující pětka do závěrečné super pole vzešla ze skupin číslo dva a čtyři. Velmi zklamaný byl proto Sébastien Buemi, jemuž byla nalosována první skupina. Nepovedeným výkonem se proto odsoudil ke startu až ze čtrnácté pozice. Taková situace pochopitelně nahrávala di Grassimu. Po kvalifikaci se už ve vzduchu vznášelo pouhých 25 bodů za vítězství, a to byla s ohledem na jeho náskok 18 bodů a páté místo na startu závodu komfortní situace.
Výsledková listina 2. kvalifikace
Pozice | Jezdec | Tým | Čas na kolo / ztráta |
---|---|---|---|
1. | F. Rosenqvist | Mahindra Racing | 1:22,344 s |
2. | S. Bird | DS Virgin Racing | + 0,215 s |
3. | J. Vergne | TECHEETAH | + 0,425 s |
4. | N. Heidfeld | Mahindra Racing | + 0,679 s |
*5. | L. Di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | + 1,213 s |
6. | D. Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | 1:22,694 s |
7. | N. Prost | Renault e.dams | 1:22,721 s |
8. | T. Dillmann | Venturi Formula E | 1:22,822 s |
9. | N. Piquet | NextEV NIO | 1:22,972 s |
10. | S. Sarrazin | TECHEETAH | 1:23,057 s |
11. | J. D‘Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | 1:23,058 s |
12. | J. M. López | DS Virgin Racing | 1:23,313 s |
13. | L. Duval | Faraday Future Dragon Racing | 1:23,327 s |
14. | S. Buemi | Renault e.dams | 1:23,372 s |
15. | A. Da Costa | Andretti Formula E | 1:23,635 s |
16. | R. Frijns | Andretti Formula E | 1:23,655 s |
17. | O. Turvey | NextEV NIO | 1:23,709 s |
18. | M. Evans | Panasonic Jaguar Racing | 1:23,755 s |
19. | M. Engel | Venturi Formula E | 1:23,811 s |
20. | A. Carroll | Panasonic Jaguar Racing | 1:24,024 s |
* Prvních pět jezdců se utkalo v tzv. super pole
Sestřih kvalifikace z 2. dne ePrix Montréalu
Třetím nejrychlejším v kvalifikaci byl Jean-Éric Vergne, za nějž se na startu zařadil Nick Heidfeld s druhým vozem týmu Mahindra.
A nyní již o závodě samotném, posledním v této sezóně. Sébastien Buemi se nutně potřeboval dostat na pódium a zároveň musel doufat, že di Grassiho postihnou problémy. V takovém případě by byl korunován jako šampion. Jenže dělo se právě naopak. Kontakt s Antoniem Felixem da Costou, který se pro změnu snažil vyhnout v první zatáčce závodu vozu TECHEETAH Stephana Sarrazina, znamenal poškození jeho renaultu. Z vozu mu poté plandal kryt zadního kola, za což dostal od maršálů pokyn k odstranění problémů u svých mechaniků. Ještě před tím, než k nim ale skutečně stihl zajet, mu kryt upadl, načež následovala penalizace průjezd boxy, v čehož důsledku se Buemi propadl na poslední místo. Švýcar se stihl propracovat zpět na jedenácté místo, ale všechny naděje na titul byly pryč.
Sobotní ePrix Kanady: vedení šampionátu se ujal di Grassi, Buemi byl diskvalifikován
Na čele startovního pole se pohybovala velmi silná trojice jezdců Felix Rosenqvist, Jean-Éric Vergne a Sam Bird. Vergne ve druhém voze TECHEETAH byl schopen si oproti konkurentům lépe rozložit elektrickou energii, což se mu později hodilo při výměně vozů. Do boxů proto zamířil o kolo později. I když se na trať vrátil s šestisekundovým mankem na vedoucího Rosenqvista, tak vlivem většího zůstatku energie tuto ztrátu dokázal stahovat. Švéd závodící pro tým Mahindra Racing ale spíše v zrcátkách sledoval Sama Birda, který jej přímo ohrožoval v boji o konečné třetí místo v šampionátu. To Vergnovi umožnilo jej snáze překonat. Francouzský pilot tak mohl slavit první vítězství ve Formuli E.
Velmi oslnivým výkonem se prezentoval José-María López, druhý jezdec DS Virgin Racing, který po startu z jedenáctého místa neměl na široké trati v Montréalu problémy s předjížděním. Po Birdově chybě tak nakonec převzal třetí místo v závodě a na hrdinu minulé ePrix New Yorku zbylo až čtvrté místo. Oba povětšinu času ještě bojovali s Nickem Heidfeldem, jenž poslední ePrix sezóny dokončil jako pátý. Za nimi už se pohybovali jezdci ABT Schaeffler Audi Sport, přičemž po výměně vozu di Grassi pomýšlel už jen na titul, a tak neměl v závěrečné fázi závodu problém před sebe pustit týmového kolegu Daniela Abta. Sedmé místo a přísun šesti bodů Brazilcovi bohatě stačilo k tomu, aby mohl slavit premiérové vítězství v šampionátu. V poháru konstruktérů pak zůstal Renault e.dams před Audi.
Výsledková listina 2. ePrix Montréalu
Pozice | Jezdec | Tým | Počet kol / ztráta |
---|---|---|---|
1. | J. Vergne | TECHEETAH | 37 |
2. | F. Rosenqvist | Mahindra Racing | + 0,869 s |
3. | J. López | DS Virgin Racing | + 4,468 s |
4. | S. Bird | DS Virgin Racing | + 7,114 s |
5. | N. Heidfeld | Mahindra Racing | + 21,933 s |
6. | D. Abt | ABT Schaeffler Audi Sport | + 24,444 s |
7. | L. di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | + 24,855 s |
8. | S. Sarrazin | TECHEETAH | + 15,836 s |
9. | J. D'Ambrosio | Faraday Future Dragon Racing | + 28,282 s |
10. | T. Dillmann | Venturi Formula E | + 28,591 s |
11. | S. Buemi | Renault e.dams | + 35,171 s |
12. | M. Evans | Panasonic Jaguar Racing | + 36,548 s |
13. | R. Frijns | Andretti Formula E | + 36,826 s |
14. | A. Carroll | Panasonic Jaguar Racing | + 36,972 s |
15. | A. da Costa | Andretti Formula E | + 39,720 s |
16. | N. Piquet | NextEV NIO | + 46,751 s |
17. | O. Turvey | NextEV NIO | + 49,116 s |
18. | M. Engel | Venturi Formula E | + 1:33,530 s |
19. | L. Duval | Faraday Future Dragon Racing | + 3 kola |
20. | N. Prost | Renault e.dams | nedokončil |
Sestřih 2. ePrix Montréalu
Zdroj: fiaformulae.com