Přinášíme dobrou zprávu pro všechny majitele Tesel, kteří žijí v chladném prostředí. To, že baterie jsou náchylné na nízké teploty, se dobře ví. A ví to samozřejmě i Tesla. Ta pracuje na funkci předehřívání baterie, aby se maximalizovala její účinnost. Články je potřeba udržovat v určitých teplotách, aby mohly optimálně fungovat.
Ztráta několika desítek kilometrů při chladném počasí není nic nového. Je jedno, zda jde o Teslu, Nissan Leaf nebo třeba i plug-in hybridní auto. Nejenže můžete ztratit nějaké ty kilometry na dojezdu, ale také to není ideální pro životnost baterie.
S nedávnou aktualizací softwaru si majitelé Tesly budou moci přes svůj chytrý telefon aktivovat nejenom vyhřívání interiéru, ale také baterie, a to ideálně když je Tesla nabíjená, aby baterie neztrácela kapacitu.
Podobně pracuje například Volvo XC90 T8. Volvo doporučuje, abyste si vždy v případě chladného počasí nechali auto vyhřát, čímž se vyhřívá i box, kde je baterie umístěna. V případě pravidelného odjezdu do práce si můžete nastavit plán, abyste se tím již nemuseli zabývat.
Není tajemství, že baterie mají nejraději teploty kolem 20 stupňů Celsia. Vytopením předejdete tomu, že baterie bude muset vzít velkou část své energie, aby daný box vyhřála na ideální teplotu. Box se totiž vyhřívá energií právě z baterie, pokud auto není připojené a nenabíjí se. Lehce se vám pak stane, že místo papírového dojezdu okolo 50 kilometrů ujedete sotva 30.
Zdroj: electrek.co