Dealerství Škody Auto čekají velké změny. Souvisí především s elektromobilitou

Dealerství Škody Auto čekají velké změny. Souvisí především s elektromobilitou
1
  • Od příštího roku bude celá autorizovaná síť Škody Auto splňovat podmínky pro prodej, servis i nabíjení elektromobilů
  • V příštích 5 letech investuje Škoda Auto do elektromobility zhruba 2 miliardy eur
  • Tématem nejsou jen nové elektromobily, ale také využívání starých baterií z nich

Škoda Auto se pomalu, ale jistě připravuje na příchod elektromobility. Nebojím se říci, že mnozí čekají, až Škoda Auto přijde se svým elektromobilem. Ať se vám to líbí nebo ne, Škoda Auto má prakticky neotřesitelnou pozici na českém trhu, a to by elektromobilitě jako takové mohlo pomoci.

Zeptali jsme se přímo ve Škodovce, co přesně pro ně příchod elektrifikace znamená. Především jsme se ptali na to, co je pravdy na informaci, že každý dealer bude mít povinnost, aby disponoval nabíjecí stanicí pro elektromobil.

Autorizovaná obchodní síť prošla v minulých letech významnou proměnou, a to jak v oblasti prodeje nových a ojetých vozů, tak v oblasti poprodejních služeb. Díky tomu značka Škoda vstupuje do nového roku ve skvělé kondici, kdy se může opřít o profesionální a modernizovanou síť autorizovaných partnerů po celém území České republiky. Ta v současnosti čítá 185 prodejních a 230 servisních míst. V letošním roce budeme pokračovat v digitalizaci prodejních a servisních procesů a rozvoji nových služeb mobility, zejména přípravy na příchod našeho prvního elektromobilu a elektromobility jako takové. Do konce roku 2019, respektive od 1. ledna 2020, bude celá autorizovaná síť značky Škoda v ČR splňovat standardy pro prodej a servis elektromobilů, stejně jako jejich dobíjení,“ zněla odpověď tiskového oddělení Škody Auto.

Nebyla to však jediná otázka. Zajímalo nás také, co Škoda Auto chystá, i to, kolik investic se do elektromobility ještě plánuje.

K tomu nám tiskové oddělení Škody Auto sdělilo následující: „Škoda Auto bude postupně zařazovat do své nabídky stále více hybridních i čistě elektrických modelů. Prvním nově vyvinutým, čistě elektrickým modelem bude v roce 2020 sériová verze konceptu Vision E. Do roku 2025 budeme mít v nabídce deset elektrifikovaných modelů. V příštích pěti letech pak společnost Škoda Auto investuje zhruba dvě miliardy eur do elektromobility a nových služeb souvisejících s mobilitou. Jde o největší investiční program v historii firmy. Vývoj nového elektromobilu jde ruku v ruce i se všemi souvisejícími oblastmi. Samozřejmě máme detailní plán na postupnou proměnu našich dealerství, která by měla být v již v blízké budoucnosti energeticky soběstačná, disponovat veřejnými dobíjecími stanicemi a umět třeba i efektivně využít starší baterie z elektromobilů jako úschovnu energie. Do infrastruktury dobíjecích stanic hodláme masivně investovat také v regionech, kde naše vozy vyrábíme, tj. v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Kvasinách.“

Diskuze ke článku
Boban
Samozřejmě že budou potřebovat nabíječky. Po výměně chladící kapaliny je potřeba minimálně 15 minut nabíjet AC. Je to kvůli sepnutí chladícího čerpadla elektroniky a nabíječky aby někde nezůstala bublina.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze