Dacia chystá pro pařížský autosalon překvapení. A ne jediné

Pařížský autosalon 2022
Dacia chystá pro pařížský autosalon překvapení. A ne jediné
Fotografie: Dacia
  • Dacia představí na autosalonu kompletní modelovou řadu v nové identitě
  • Zároveň vystaví první hybridní model
  • Dojde i na věc u značky často nevídanou: odvážný koncept

Největším lákadlem jednotlivých stánků bývají koncepty. A na pařížském autosalonu, který se odehraje od 17. do 23. října 2022, nebude tentokrát výjimkou ani Dacia. Ta totiž světu oficiálně představí koncept Manifesto, který definitivně stvrzuje, že fanoušci Dacie už se nemusí těšit jen na nízké ceny, ale i na čím dál zřetelnější styl. Nejde o předobraz konkrétního modelu, ale spíše o demonstrátor novinek, které se dříve či později objeví v sériových modelech. A na některé z nich dojde už v dokončované třetí generaci Dusteru, například systém příslušenství YouClip či doplňky ze skvrnitého materiálu Starkle tvořeného z 20 % recyklovaným plastem.

Manifesto je lehký a malý elektrický vozík pro zábavu v jakémkoliv terénu, čemuž jsou uzpůsobeny i bezvzduchové pneumatiky či vyjímatelný světlomet. Nechybí mu celá řada nápadů pro snadné ovládání za jakýchkoliv podmínek a zároveň voděodolné provedení. Zadní kapota, nebo spíš prostor, který by se tak jmenoval u konvenčního automobilu, slouží jako prostorná pracovní deska, nechybějí venkovní zásuvky na 230 V. Okna byla prohlášena za zbytná, stejně jako dveře. Nechybí ovšem naviják, čímž je celkem jasně dáno, co všechno by takové vozítko mohlo dokázat. Rozhodně by něco podobného, byť v jednodušší podobě, výrobnímu programu značky, jako je Dacia, velice slušelo.

Dvoumístný vozík Dacia Manifesto tak trochu připomíná lunochod a koneckonců se mu funkčně i docela blíží

Dacia Jogger se zase od roku 2023 jako vůbec první vůz značky zařadí mezi hybridy. Dostane totiž novou pohonnou jednotku Hybrid 140. V tuto chvíli oficiálně neznáme jedinou bližší technickou podrobnost kromě výkonu 140 k, který lze vyčíst z označení. Ve hře je nejspíše mild-hybridní verze některé ze stávajících pohonných jednotek, vyloučeno ale není ani nasazení full hybridu s novou atmosférickou osmnáctistovkou a vícerežimovou bezspojkovou převodovkou. Samozřejmě nadále platí již dříve deklarovaný fakt, že Dacia se kvůli nákladům k elektrifikaci uchyluje až v době, kdy to bude nezbytně nutné.

Dacia nová identita
Kromě nového loga se Dacia obléká i do nových launchovacích a identifikačních barev
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze