Čína je obrovský trh, který se vzestupem ekonomiky teprve nabírá na obrátkách. Číňané jsou si vědomi problémů s klasickými auty. Důvod pokukování po elektrických autech jsme probrali v zamyšlení, proč dávají elektromobily v Číně větší smysl než kdekoliv jinde. Číňané navíc nejsou k elektrickému pohonu tolik skeptičtí, většina z nich totiž začínala na elektrických skútrech, kterých jsou na ulicích doslova miliony. Není tedy divu, že prodej vozů do zásuvky rapidně stoupá.
Pouze za říjen Číňané zaregistrovali 91 tisíc vozů do zásuvky, což je ve srovnání s minulým rokem nárůst o 106 procent. Do této kategorie ale patří i plug-in hybridy, těm ale překvapivě tamní obyvatelstvo tolik nedůvěřuje. Zatímco elektromobilů se minulý měsíc prodalo 77 tisíc, plug-in hybridů pouze 14 tisíc. Za 10 měsíců toho roku se prodalo již 402 tisíc elektromobilů a 88 tisíc plug-in hybridů.
Tyto dvě skupiny dohromady velmi pravděpodobně překonají půl milionu kusů. Zajímavým faktem je však též poměr prodávaných vozů. Většinu samozřejmě zastávají klasická osobní auta, nemalou část však tvoří také elektrické autobusy, kterých po Číně jezdí desetitisíce. Pokud vás zajímají tamní prodeje Tesly, tak vězte, že Model S je v žebříčku prodejnosti až na 17. místě následovaný Modelem X. První příčku v říjnu ukořistil elektromobil BAIC EC-Series s téměř 50 tisíci prodanými kusy.
Zdroje: ev-sales.blogspot.cz, insideevs.com, chinadaily.com