Čínské elektromobily jsou po 3 letech používání prakticky neprodejné

2
Čínské elektromobily jsou po 3 letech používání prakticky neprodejné
  • Spalovací modely si po třech letech drží cenu okolo 65 až 70 procent
  • Čínské elektrifikované modely často spadnout na hranici 35 procent původní ceny

Poslední dobou se na trhu objevují vozy od nových automobilek a spousta z nich pochází z Číny. Však se stačí podívat na ženevský nebo frankfurtský autosalon, kde je rok od roku více a více čínských společností. Na tom by nebylo nic až tak špatného. Jenže Asia Time informuje, že modely od čínských automobilek přinášejí nové problémy.

Automobil jako takový ve většině případů není nejlepší investice a o čínském autě to platí dvakrát tak. Asia Times píše, že problém nastává, pokud chcete čínské elektrifikované auto prodat. Zatímco velmi dobře známé značky si stále drží určitou cenu, tak v případě čínských elektrifikovaných aut se po třech letech dostávají zhruba na 35 procent původní ceny.

Celosvětově je na elektromobilitu velký tlak, na spoustě trzích se velmi dotuje, a tak trochu tlačí i za nesmyslných podmínek. A to je s velkou pravděpodobností problém i Číny jako takové. Automobilky chrlí jeden model za druhým, který si někdo koupí, ale později má velký problém ho prodat. Jako nejčastější důvody velkého poklesu ceny se uvádějí technologie, které jdou neustále dopředu, lidé se bojí i spolehlivosti či následných výdajů na opravu.

Nejedná se však o problém všech elektrifikovaných aut. Například Tesla si na tamním trhu drží cenu velmi dobře. Podobně jako spalovací auta, která si po třech letech mají cenu okolo 65 až 70 procent. Jde tedy primárně o problém čínských společností a jejich elektrifikovaných modelů.

Diskuze ke článku
Václav
Je to nutně problém všech elektromobilů i Tesly. Tesla se to snaží zakamuflovat postupným vývojem, ale staré Tesly S a X, kterým nejde upgradovat hardware na autopilota, také nikdo nechce. Jakmile vydají novou verzi baterií s větší kapacitou a rychlejším dobíjením, tak nebudou prodejné i současné vozy.

Morální zastarávání v případě elektromobilů je při současném tempu vývoje cca 5 let. U spalováků je někdy starší auto dokonce výhodou, protože nemá tak složité motory, které musejí plnit nové emisní limity.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze