Chorvatská pýcha v praxi: nový most Pelješac mohlo pokřtít jediné vozidlo

2
Chorvatská pýcha v praxi: nový most Pelješac mohlo pokřtít jediné vozidlo
Fotografie: Rimac
  • Chorvatsko si nechalo u Číňanů za evropské peníze postavit most Pelješac
  • Ten propojuje dubrovnickou exklávu se zbytkem země bez nutnosti průjezdu přes Bosnu a Hercegovinu
  • Není těžké uhodnout, komu byl svěřen čestný první průjezd po slavnostním otevření

Pevninské Chorvatsko je z historických důvodů rozděleno na dva nestejně velké kusy. U poloostrova Pelješac odděluje jeho nejjižnější cíp, patřící do Dubrovnicko-neretvanské župy, úzký pás území Bosny a Hercegoviny kolem města Neum. Z toho důvodu bylo nutné při pozemní cestě do Dubrovníku překonávat hned dvě celní a pasové kontroly. Co to udělalo s plynulostí beztak přetížené dopravy na chorvatském pobřeží Jadranu, není třeba zdůrazňovat. Proto si Chorvatsko nechalo za 525 milionů eur (12,9 miliardy korun) u čínské firmy postavit most propojující chorvatskou pevninu s poloostrovem Pelješac. Ten byl v úterý slavnostně otevřen, přičemž související celodenní ceremoniál byl vůbec největší v chorvatské historii.

A právě jeho se zúčastnil novodobý chorvatský hrdina. Mate Rimac totiž svůj vůbec první sériově vyrobený vůz Nevera registrovaný v Chorvatsku na slavnost přivezl a dostalo se mu cti zahájit na něm pravidelný provoz. Byl totiž vůbec prvním automobilem, který po 2 140 metrů dlouhém mostě projel po oficiálním zahájení jeho provozu. Neobešlo se to bez patřičně patetických vlasteneckých projevů i z úst samotného Rimace, ovšem Chorvaté jsou na svůj národ hrdí. Každopádně si automobilka Bugatti Rimac připsala do svých kronik další hezkou kapitolu.

Chorvati berou vlastenectví mnohem vážněji, než Češi. Otvírání nového mostu se stalo doslova celonárodní slavností

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč
Diskuze ke článku
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
Naposledy upraveno: 28. 7. 2022 01:42
Tak lidove auto za hubicku se projelo po po lidovem moste za hubicku. No ten most je aspon k necemu. Rimac Nevera je akorat lestic ega miliardaru. I kdyz hezkej.
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
Naposledy upraveno: 28. 7. 2022 01:42
Kde je Emil T.?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze