Zvýšená poptávka po elektrifikovaných autech dokázala v Evropě podle údajů společnosti JATO Dynamics snížit celkové emise CO2 všech nově registrovaných aut o 12 %. Za tento pokles může kromě pandemie COVID-19 i přechod automobilek na alternativní paliva a státní podpora.
Daleko horší situace z pohledu emisí je vidět z nákupů aut v jednotlivých zemích Evropy. Zatímco v Nizozemsku, Dánsku, Portugalsku, Švédsku, Francii a Finsku začínají lidé ve velké míře kupovat elektrifikovaná auta, východ Evropy zůstává u aut na fosilní paliva. Tento trend je vidět v mapce, kde se Česká republika umístila s průměrnými 118,8 g CO2 na km na nelichotivém předposledním místě. Horší už je jen Slovensko. V tomto přehledu je krásně vidět, jak velká je státní podpora pro nákup vozidel na alternativní paliva a chuť lidí ekologizovat svůj pohyb osobním autem.
V tomto přehledu je vidět zejména to, jak moc ve kterém státě chudí a nízkopříjmoví přispívají na dotace pro vysokopříjmové a bohaté, kteří si pak mohou auta s nízkým CO2 pořídit. Nic jiného totiž dotace nejsou. Na stromě skutečně nerostou. A ti chudší pak sami kupují staré plečky v autobazarech mnohdy pro láci i s ekologickou daní. Výsledkem je popsaný stav.