BYD Juan Plus. Nožové baterie a nová platforma v praxi

BYD Juan Plus. Nožové baterie a nová platforma v praxi
Fotografie: BYD
  • Na autosalonu Chengdu Motor Show se představil nástupce modelu BYD Juan
  • Jde o druhý model na inovativní platformě BYD 3.0
  • Přináší nožové LFP baterie a další inovace

Nástupce nepříliš atraktivního modelu Juan vyrostl do všech stran (kromě výšky), nyní měří 4 455 × 1 875 × 1 615 mm (D׊×V) a plně vytěžil z výhod nové platformy BYD 3.0. Jde už o druhý model na ní postavený (první byl BYD Dolphin), avšak jako první dostal nový, vlastní operační systém a také plně integrovaný poháněcí modul 8-in-1. Standardem se nově stává tepelné čerpadlo. To je souhrn důvodů, proč by si na tento vůz měla dát pozor nejen domácí, ale i evropská konkurence.

Ani další parametry totiž nejsou vůbec špatné; standardní verze s baterií o kapacitě 50,12 kWh (nespecifikováno, zda netto/brutto) má totiž ujet 430 km podle NEDC, dlouhodosahová (60,48 kWh) pak až 510 km. Přední kola pohání v obou případech stejný motor s výkonem 150 kW (204 k) a 310 Nm, shodná je i nejvyšší rychlost 160 km/h. Standardní baterie váží 348 kg, vylepšená pak 402 kg. Zajímavé je, že se liší jejich energetická hustota, a to konkrétně s hodnotami 140 oproti 150 Wh/kg.

Jde o výrazně lepší hodnoty než u předchůdce, který se nyní doprodává. Ceny novinky zatím neznáme, podle insideevs.com by se neměly příliš lišit od předchůdce, který začíná na 118 800 juanech (397 000 Kč).

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze