Budoucnost Lotusu: sídlo v Číně, nárůst produkce, SUV. Colin Chapman by zíral

Budoucnost Lotusu: sídlo v Číně, nárůst produkce, SUV. Colin Chapman by zíral
Fotografie: Lotus
  • Další slavná britská značka bude hrát podle čínských not
  • Přeorientuje se výhradně na elektromobily
  • Uvede čtyři nové modely nejvyšších segmentů

Že se Lotus stane další elektrickou značkou, není úplná novinka. Ostatně hypersport Lotus Evija se stal důstojným ambasadorem nových časů pod vedením čínské automobilky Geely (vlastní i Volvo, Polestar a Proton). Jenže tím to nekončí; automobilka totiž oznámila aktualizaci svých budoucích záměrů. Puristé budou asi nejhůře trávit hlavní novinku – přesunutí ústředí do čínského Wu-chanu, které se má uskutečnit v roce 2024. Vzniknou tam i nové výrobní kapacity, a to ještě letos. Dvě stávající britské továrny však zůstanou aktivní a výsledkem bude výrazné navýšení výrobní kapacity až na 150 000 aut ročně.

K dispozici budou nově čtyři platformy. Nové elektrické modely na platformě Premium budou čtyřdveřové, případně rovnou SUV. První takový Lotus vyjede podle electrek.co už napřesrok pod modelovým kódem 132. Půjde o velké SUV vyšší střední třídy. O rok později jej bude následovat čtyřdveřové kupé stejné třídy typu 133. V roce 2025 dojde na menší SUV 134 střední třídy. A když už Lotus, v roce 2026 dojde i na nový sportovní model 135.

Architektura Lotus Premium umožní rozvory 2 889–3 100 mm a poslouží segmentům C+ až E. Baterie nabídnou kapacitu 92–120 kWh s 800V architekturou, vozy s tímto vybavením budou moci zrychlovat z klidu na stokilometrové tempo za méně než tři sekundy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze