Britská legenda MG je v Česku, přináší levný plug-in hybrid MG EHS 1.5T PHEV

2
Britská legenda MG je v Česku, přináší levný plug-in hybrid MG EHS 1.5T PHEV
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Značka MG má 98letou historii a momentálně patří pod koncern SAIC
  • Na český trh vstupuje zatím se dvěma modely, ZS a EHS
  • Jediným s elektrifikovaným pohonem je zatím plug-in hybrid MG EHS

Legendární britská značka MG, která je nyní součástí čínského koncernu SAIC, vstoupila na český trh. Přestože má v nabídce i elektromobily, začíná zde se spalovacími modely a jedním plug-in hybridem. Dobrou zprávou pro české zákazníky jsou příznivé ceny a bohaté výbavy všech vozů MG. V budoucnu se můžeme těšit i na elektromobily.

Značka MG má 98letou tradici

Nejprve si představme značku MG a její mateřský koncern. Samotná značka má tradici již 98 let a její název je tvořen počátečními písmeny slov Morris Garages, podle zakladatele Williama Morrise. Takřka od začátku je spojena s motoristickým sportem a rekordy. Vznikla v roce 1924 a již o pět let později, v roce 1933, zaznamenala první rekord na závodě Mille Miglia. A tak to pokračovalo dále. Ve vozech MG také jezdily známé osobnosti včetně prince Charlese. V roce 2007 vstoupil do značky koncern SAIC, což nastartovalo novou éru značky.

Většina čínských automobilek je pro nás neznámá a když vidíme jejich loga nebo vozy, netušíme, odkud pochází. Koncern SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), jehož součástí je MG, je ale jedním z deseti největších automobilových koncernů. V roce 2020 měl produkci 5,6 milionu vozů a byl na sedmém místě za koncernem Hyundai Motor Group a před koncerny Honda Motor, Ford nebo Daimler AG. Kromě zmíněné značky MG patří do koncernu SAIC například Maxus a mnoho dalších, nám méně známých značek.

MG ZS v Česku je zatím na benzín

Na český trh automobilka MG vstupuje se dvěma modely. Menší je kompaktní crossover MG ZS, který se řadí na horní hranici segmentu B. Ten automobilka vyrábí i jako elektromobil s označením ZS EV, ovšem ten přijde později a v současné době jsou v nabídce pouze benzínové motory 1,5 a 1,0 T. Cena začíná na necelých 425 tisících Kč a základní výbava je opravdu solidní. Jsme tedy zvědaví na to, s jakou cenou do Česka později přijede MG ZS EV. Vypadá to ale jako šance na cenově dostupný elektromobil.

Levný plug-in hybrid MG EHS

Větší model EHS je pro nás v tuto chvíli zajímavější, protože je v nabídce jako plug-in hybrid a v tomto případě naopak benzínové motorizace dorazí později. Jde o SUV segmentu C, které s plug-in hybridní motorizací nabídne 190 kW, tedy 258 koní. Kombinuje přeplňovanou patnáctistovku o výkonu 119 kW s elektromotorem o výkonu 90 kW a zajímavostí je, že má unikátní 10stupňovou převodovku, která má 6 stupňů pro spalovací motor a 4 stupně pro elektromotor, takže dokáže i elektromotor držet v efektivních otáčkách. Díky 16,6kWh baterii má dojezd na elektřinu 52 kilometrů dle WLTP a kombinovanou spotřebu dle stejné normy 1,8 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 43 g/km. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a rozjede se až na 190 km/h. Tento plug-in hybrid začíná na ceně 887 940 Kč. To je výrazně méně než u největších konkurentů, kde se cena šplhá k milionu korun a někteří začínají i nad touto hranicí. Je ale potřeba dodat, že na rozdíl od nich nemá MG EHS 1,5T PHEV pohon všech kol. Ale pokud chcete cenově dostupný a prostorný plug-in hybrid, u kterého netrváte na pohonu 4×4, je určitě MG EHS zajímavou volbou.

Technické parametry MG EHS 1,5T PHEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 574 × 1 876 × 1 685 mm, 1 812 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon190 (119 + 90) kW, 258 (162 + 122) koní, točivý moment: 370 Nm
Baterie16,6 kWh
Nabíjenípalubní: 3,7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,8 l / 100 km
Cena od887 940 Kč

Prodej značky MG byl oficiálně spuštěn ve 26 dealerstvích v Česku a na Slovensku, přičemž v Česku je to 19 dealerství. Jedná se hlavně o dealery značky Mitsubishi, protože za dovozem MG stojí stejná firma – AutoBinck. „Je mi velkou ctí uvádět na trh takto perspektivní značku s jedinečnou historií a britskými kořeny. Věříme, že nabídka kombinující velmi kvalitní produkt se skvělou výbavou bude to pravé pro české i slovenské zákazníky. Dobrá cena jen podtrhuje náš záměr prosadit se rychle na obou trzích. Navíc očekávaný příchod dalších modelů včetně těch plně elektrických začátkem příštího roku je příslibem dynamického rozvoje značky MG v našem regionu“, říká Kamil Šilhavý, generální ředitel MG Motor pro ČR a SR.

Mapa dealerů MG v Česku

Výhodou automobilky MG je i to, že výrobu mnoha komponent (včetně aktuálně nedostatkových čipů) má koncern SAIC ve vlastní režii, takže odpadají extrémně dlouhé čekací lhůty, které jsou u některých automobilek. A to může být pro někoho opravdu zajímavá kombinace, cenově dostupné auto, které je zároveň i k dispozici. Navíc nabízí nadstandardní 7letou záruku, která platí opravdu na celé auto. Během akce s oficiálním představením jsme si vyzkoušeli, že MG EHS je uvnitř opravdu prostorné auto a těšíme se na to, až ho otestujeme, což už je naplánované. Co vás na tomto autě zajímá? Můžete nám napsat do komentářů.

Diskuze ke článku
pavel lorenc
pavel lorenc
Pokud má MG EHS baterii 16.6 KWH a ujede na ni jenom 50 km, pak při 80% využitelné kapacitě má auto spotřebu cca 26 KWH/100 km. To je v porovnání s konkurencí spotřeba jako u tanku Kupříkladu Toyota RAV 4 má cca 19 KWH/100 km a to je přeci jenom jiný kus auta. Nebo cenově srovnatelný Peugeot 308 PHEV má 16 KWH/100 km. Zajímalo by mě, když MG EHS vezme s vybitou baterií na dálnici – stačí 130 km/hod jak na tom bude se spotřebou

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze