Brabus si pohrál s Mercedesem EQS. Přineslo to vyšší dojezd a více sportovnosti

1
Brabus si pohrál s Mercedesem EQS. Přineslo to vyšší dojezd a více sportovnosti
Fotografie: Brabus
  • Úpravou prošla aerodynamika a podvozek
  • Dojezd se zvýšil o 7 %
  • Brabus snížil vztlak na přední nápravě o 100 %

Zatímco vozidla se spalovacími motory již dlouhá desetiletí prochází různými úpravami výkonu, u elektromobilů je toto odvětví ještě v plenkách. Často se tak i světoznámé tunerské firmy pochlubí úpravou zahrnující výhradně vylepšení exteriéru. Brabus však nyní přináší mnohem více než jen pár doplňků karoserie. Specialistům v oboru se do rukou dostal nejnovější Mercedes EQS 450 a o jeho úpravě informuje například insideevs.com. Kdo by nechtěl číst, může se podívat na níže přiložené video. Každopádně za zmínku stojí, že vzduchové odpružení dostalo novou jednotku SportXtra, což dává možnost vůz snížit o dalších 15 mm vpředu ve srovnání s klasickou verzí 450.

Tím ale úpravy teprve začínají. Mercedes EQS se v tomto případě dočkal nových spojlerů na přídi a zádi, zadního difuzoru a decentních nástavců prahů před zadními koly. Všechny díly byly optimalizovány ve větrném tunelu, aby se co nejvíce snížil aerodynamický odpor. Ten se nakonec povedlo vylepšit o 7,2 %, což přináší jednu z největších výhod – delší dojezd. Konkrétně Brabus hovoří o zvýšení dojezdu o 7 %, avšak pouze tehdy, když s vozem pojedete rychlostí mezi 100 až 140 km/h. Brabus EQS je v základu vybaven 20" kovanými koly Monoblock Z v provedení Platinum Edition. Na výběr jsou ještě větší disky o velikosti 22". Ty již obouvají pneumatiky o rozměrech 255/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Drobných úprav se dočkal samozřejmě taktéž interiér. Přibyly nové dekory a nové kožené čalounění sedadel. Kdo by měl zájem o úpravu svého Mercedesu EQS, bude muset zavítat na webové stránky Brabusu. Kompletní kit na vůz objednat nelze, ale dají se zakoupit jednotlivé díly z této úpravy. Každý z nich přitom tají svou cenu, která je až na vyžádání.

Technické parametry Mercedes-Benz EQS 450+

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 216 × 1 926 × 1 512 mm, 2 480 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon245 kW, 333 koní, točivý moment: 568 Nm
Baterie112 kWh (107,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 733 km
Cena od3 213 760 Kč
Diskuze ke článku
babatko
babatko
Brabus snížil vztlak na přední nápravě o 100 %

to snad ne, na nulu ?

BRABUS Carbon Luftleitelemente die Luftströmung und sorgen für eine
40-prozentige Reduzierung des aerodynamischen Auftriebs

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze