BMW bude vyrábět elektromobily ve všech svých továrnách v Německu

BMW bude vyrábět elektromobily ve všech svých továrnách v Německu
Fotografie: bmwgroup.com
  • BMW představí do roku 2023 celkem 13 plně elektrických a 12 hybridních modelů
  • K výrobě baterií a techniky poslouží všechny čtyři továrny na území Německa

Bavorský výrobce to s elektromobily myslí vážně a nově se nechal slyšet, kde všude chce své vozy vyrábět. Konkrétně se jedná o továrny v Mnichově, Dingolfingu a Regensburgu, kde by se dost pravděpodobně měly začít vyrábět i samotné baterie pro vozy BMW. S novou informací přichází insideevs.com a s postupující elektrifikací chce BMW do roku 2022 vyrábět elektromobily ve všech svých čtyřech automobilových závodech v Německu. V současné době se přitom vyrábí elektromobily BMW jen v Lipsku, kde probíhá produkce BMW i3.

Tohoto malého městského elektromobilu se přitom vyrobilo již přes 200 tisíc kusů a od roku 2021 se v tomto závodě rozběhne produkce bateriových modulů a vysokonapěťových baterií. V závodě v Mnichově se od příštího roku začne vyrábět BMW i4, přičemž tato továrna bude pilotním závodem pro výrobu elektronických pohonů a kompetenčním centrem pro baterie. Naopak továrna v Dingolfingu bude mít na starosti produkci technologicky vyspělého BMW iNEXT a i zde se dočkáme výroby bateriových modulů, vysokonapěťových baterií a elektrických pohonných jednotek.

Zatím posledním německým závodem je Regensburg, kde se od roku 2021 začnou vyrábět bateriové moduly a od toho následujícího i vysokonapěťové baterie. Proces výroby vysokonapěťových baterií se skládá ze dvou hlavních kroků a bateriové moduly se vyrábějí vysoce automatizovaným procesem. Lithium-iontové články procházejí procesem plazmového čištění, kdy speciálně vyvinuté zařízení pokrývá články, aby byla zajištěna optimální izolace. Baterie jsou poté sestaveny do větších celků, známých jako bateriové moduly. Ty se poté namontují do hliníkového krytu spolu s konektory vozidla, řídicími jednotkami a chladicími jednotkami. Velikost a tvar hliníkového krytu (a počet použitých bateriových modulů) se posléze liší v závislosti na variantě vozidla.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze