Berlínský svátek Formule E. Závodit se bude tuto sobotu i neděli

Berlínský svátek Formule E. Závodit se bude tuto sobotu i neděli
  • Berlín se chystá na elektrický víkend – závody Formule E se tu uskuteční v sobotu i v neděli
  • Pojede se sice znovu na historickém letišti Tempelhof, ale značně upraveném okruhu v porovnání s první sezonou
  • Do Německa jako lídr přijíždí Sébastien Buemi, nahánět jej bude Lucas di Grassi z týmu ABT Audi Sport

Již třetí sezónu hostí Berlín závody šampionátu Formule E. Dá se tak směle tvrdit, že právě zde našla elektrická obdoba F1 svůj domov, neboť takovou statistikou se může pochlubit málokterá destinace. Pravdou ovšem zůstává fakt, že závodit se bude na zcela jinak konfigurovaném okruhu letiště Tempelhof, než tomu bylo v úvodní sezóně. Navíc v té druhé se ePrix Berlína odehrála nedaleko Alexanderplatz na místě zvaném Karl-Marx-Allee.

Zatímco ve Formuli 1 je vše teprve na začátku, Formule E se pomalu blíží ke svému letošnímu konci. Berlín je v pořadí sedmou zastávkou a prvním double-headerem, neboli závodem, který má dvě klání. To první se uskuteční v sobotu, to druhé hned následující den. Spolu s tím je pochopitelně ve hře slušná suma bodů., konkrétně 58, což může napříč pořadím v šampionátu vyvolat vlnu tsunami.

Po vydařené ePrix Paříže si pozici jasného lídra vybudoval Sébastien Buemi spolu s týmem Renault e.dams. S bodovou ztrátou 43 bodů jej nejvýrazněji stíhá Lucas di Grassi z ABT Sport Audi. Oběma se ale víkend ve francouzské metropoli vůbec nevyvedl, proto do Německa zcela jistě zamířili s odlišnými cíli. Třetí Nicolas Prost, taktéž pilot týmu Renault e.dams, pak ztrácí bodů 74, přičemž na dalších pozicích už je to více než vyrovnaný boj.

Ve jménu změn

Jak již bylo v úvodu poznamenáno, berlínská ePrix je prakticky v neustálém pohybu. Poprvé ji hostilo letiště Tempelhof, napodruhé se jelo v centru města a letos se Formule E vrací zpět na letištní runway. Podoba okruhu nicméně doznala velkých změn. Tou první je samotná délka trati. Ta byla redukována z původních 2,47 km na 2,27 km. Další škrty se dotkly zatáček. Z původního počtu 17 jich zbylo pouhých 10. Jak se sami pořadatelé nechali slyšet, změny proběhly s úmyslem zatraktivnit závod. Co ovšem zůstalo v nezměněném stavu, je povrch dráhy. Ten dokáže být současně kluzký i abrazivní a stává se tak pro jezdce hodně nevyzpytatelný.

Němečtí fanoušci přijali Formuli E vřelým způsobem, což bezpochyby pomohlo vzestupu formy domácího týmu ABT Audi Sport, ale i popularity pilotů Daniela Abta, Maro Engela nebo Nicka Heidfelda. Všichni v této sezóně byli alespoň jednou v závěrečné části kvalifikace zvané Super Pole a v případě posledně jmenovaného i třikrát na stupních vítězů. Zároveň Audi také jako jediný tým narušil dominanci Renaultu e.dams a Lucas di Grassi patří mezi pravidelné adepty na vítězství.

ePrix Berlína 2016

Něco málo o Berlíně

Berlín. Hlavní město Německa a zároveň počtem obyvatel 3,7 milionů i největší. Pokud by se oblast rozšířila na region Berlín-Braniborsko, činil by počet obyvatel takřka šest milionů. Město proslulo také po historické stránce. Po 2. světové válce rozdělovalo východ od západu, což v roce 1961 vyústilo až ve výstavbu Berlínské zdi. Ta padla až v roce 1989 a její bourání bylo doslova světovou událostí.

Berlín je zároveň městem s tradicemi kolem kultury, vědy a politiky. Ekonomiku má vybudovanou kolem high-tech a tvůrčího průmyslu a proslul vysokou životní úrovní svých obyvatel.

Vztaženo zpět na téma elektrického závodění, ovzduší je ve městě hodnoceno jako dobré. To je dáno vysokou úrovní obnovitelné energie, kterou Německo využívá. Zhruba před rokem byl dokonce celý stát napájen elektřinou z obnovitelných zdrojů. Otevřený přístup Němců k životnímu prostředí si zaslouží obdiv. Celých 91 procent věří, že by byl jejich život lepší, kdyby nebyli závislí na automobilech. Také 79 procent obyvatel upřednostňuje rozvoj města, který podporuje alternativy automobilové dopravy.

Harmonogram ePrix Berlína

První double-header sezóny znamená prodloužený víkend pro všechny příznivce Formule E – pojede se v sobotu i v neděli. Formát je pro oba dny téměř totožný, avšak v neděli bude počet kol navýšen o 2. Z tohoto pohledu budou muset týmy přeskupit své plány v oblasti energetické strategie. Oba závody i kvalifikace vysílá Arena Sport 1. Zde na stránkách fDrive.cz přineseme shrnutí z obou závodů.

ZAČÁTEK KONEC UDÁLOST
8:00 8:45 První trénink
10:30 11:00 Druhý trénink
12:00 12:06 Kvalifikace, skupina 1
12:10 12:16 Kvalifikace, skupina 2
12:20 12:26 Kvalifikace, skupina 3
12:30 12:36 Kvalifikace, skupina 4
12:45 13:00 Super Pole
16:00 cca 17:00 Závod

Zdroj: fiaformulae.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze