Autodrom Most uspořádá pro veřejnost první kurzy bezpečné jízdy elektromobilem

Autodrom Most uspořádá pro veřejnost první kurzy bezpečné jízdy elektromobilem
  • První jízdy se uskuteční na konci srpna
  • Hlásit se mohou zájemci z řad široké veřejnosti
  • Kurz můžete absolvovat s vlastním vozem, nebo si vypůjčit VW e-Golf, který má autodrom k dispozici

Nabídka zatím nemá v tuzemsku obdobu, potenciální kupci vozů na elektrický pohon se nyní musejí spoléhat výhradně na informace dealerů. Věříme proto, že se svými bateriemi poháněnými auty přijedou za námi a naučí se dostat z auta maximum jeho užitných vlastností, vyzkoušejí si, jak auto nejlépe ovládat v různých, a to i extrémních situacích, a svým chováním přispějí ke zvýšení bezpečnosti na českých silnicích,“ uvedla obchodní a marketingová ředitelka společnosti Autodrom Most Jana Svobodová. Instruktoři, kteří tematický obsah teoretické výuky i prvky praktického výcviku na plochách polygonu s využitím technologií koncipovali ve spolupráci s odborníky na elektromobilitu, už mají pilotní kurz za sebou. Zúčastnili se ho představitelé vybraných státních institucí a předních firem zabývajících se energetikou, dovozem a výrobou aut.

Preferujeme výcvik s vlastním vozem, aby si jej majitelé ohmatali, vyzkoušeli a otestovali jeho chování v bezpečí uzavřených ploch pod odborným vedením. Před ukončením kurzu si navíc mohou baterie vozu doplnit potřebnou energií v dobíjecí elektrostanici umístěné přímo na polygonu. Rádi ale samozřejmě e-Golf zapůjčíme řidičům, kteří o pořízení elektromobilu teprve uvažují a chtějí si jeho řízení vyzkoušet,“ doplnil vedoucí instruktor autodromu Marek Kohoutek.

Volkswagen e-Golf (2017)

Kurz není zaměřený pouze na bezpečnost, kdy řidiči musejí brát v potaz také fakt, že jejich auto je pro okolní účastníky silničního provozu téměř neslyšné, ale je pojatý také technologicky. Jízdní vlastnosti elektromobilů se sice výrazně neliší od konvenčních aut se spalovacím motorem a s automatickou převodovkou, přesto mají některé specifické vlastnosti, například rychlý nástup točivého momentu a velmi působivou schopnost akcelerace.

To je výhoda například při výjezdu z křižovatky nebo při předjíždění. Uživatelé však brzy zjistí, že ostřejší jízda s elektromobilem rapidně snižuje jeho dojezd. Nejlepších výsledků dosáhne řidič s lehkou nohou na plynu, který dodržuje bezpečnou vzdálenost od ostatních aut a který předvídá vývoj na silnici a podle toho dokáže efektivněji využít energii auta. Elektroauta tak nepřímo řidiče nutí k defenzivnějšímu stylu jízdy, který se odjakživa snažíme vštěpovat také posluchačům všech kurzů bezpečné jízdy tady na autodromu,“ vysvětlil dlouholetý zkušený instruktor autodromu a lektor kurzu Jiří Patera.

Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 290 Nm0
Baterie35,8 kWh (32 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od969 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze