Audi upozorňuje na promyšlené nabíjení e-tronu Faradayovou klecí

Audi upozorňuje na promyšlené nabíjení e-tronu Faradayovou klecí
  • Vůz e-tron má 95kWh baterii, kterou umí dobít na 80 % za půl hodiny
  • Díky aplikaci myAudi se nemusíte při nabíjení starat o placení
  • Doma lze využít nabíjení ze solárních panelů předpokládající fáze slunečního svitu

Pro značku se čtyřmi kruhy ve znaku začne doba elektromobilů až představením sériové verze prototypu Audi e-tron. Vedle prodeje elektromobilů se chce automobilka také zaobírat nabíjením doma i na cestách. Pro své první elektrické SUV proto chystá nabíjení na stanicích s výkonem až 150 kW. Vůz díky 95kWh baterii ujede na jedno nabití až 400 kilometrů podle přísnějšího testovacího cyklu WLTP. Na 80 procent se baterie dobije během třiceti minut.

Automobilka se rozhodla nový e-tron postavit do Faradayovy klece ve vysokonapěťové zkušebně berlínského závodu Siemens. Proč? Nevíme, ale je to docela cool. Zkušebna slouží pro výrobu spínačů a má rozměry 42 × 32 × 25 metrů. Tým elektrikářů a inženýrů v největším závodě pro výrobu spínací techniky na světě zkoumá rázové napětí ve výši až tři miliony voltů způsobované blesky. V roce 1958 vybudovaná parabolická hala je za tím účelem vybavena velmi vysokým generátorem rázového napětí – ideální místo, kam postavit prototyp Audi e-tron. Světelný blesk tančí s pulzujícími zvukovými efekty po střeše automobilu a na obrázcích osvětluje 25 metrů vysokou halu.

Na konci roku 2018 bude v Evropě téměř 200 vysokovýkonných nabíjecích stanic HPC (High-Power-Charging), každá s šesti nabíjecími stojany. Do roku 2020 se plánuje výstavba 400 stanic na dálnicích a hlavních silničních tazích, vzdálených od sebe 120 kilometrů. Všechny budou umět nabíjet výkonem až 150 kilowattů.

Kromě rychlonabíjení stejnosměrným proudem lze elektricky poháněné SUV nabíjet na cestách také střídavým proudem: sériově s výkonem až 11 kW, na přání s výkonem 22 kW. Zákazníci tak budou mít k dispozici celkem více než 65 000 veřejných nabíjecích stanic v Evropě. Jejich počet v nadcházejících letech ještě výrazně vzroste. Prostřednictvím nové nabíjecí služby Audi poskytne společnost majitelům vozů e-tron v době uvedení na trh zjednodušený přístup k cca 80 procentům uvedených nabíjecích stanic.

Spouštění nabíjecího procesu bude nyní o mnoho snadnější. Zákazník se jednorázově zaregistruje na portálu myAudi a uzavře individuální smlouvu pro nabíjení. Vyúčtování bude realizováno automaticky bez fyzického placení. Celý proces bude ještě komfortnější od roku 2019 díky funkci Plug & Charge. Autorizace automobilu připojeného k nabíjecímu stojanu proběhne automaticky a po jejím uskutečnění se spustí nabíjení bez nutnosti použít kartu.

Řidič si může naplánovat delší jízdu buď v aplikaci myAudi App, nebo přímo v automobilu. V obou případech zákazník obdrží vhodnou trasu se zobrazením nabíjecích stanic pro nezbytné doplnění elektrické energie. Navigační systém přitom zohlední kromě stavu nabití akumulátorů také dopravní situaci a vypočte dobu příjezdu včetně nezbytné doby nabíjení. Mapové podklady obsahují jak nabíjecí stanice se stejnosměrným proudem, tak i většinu stanic se střídavým proudem v celoevropském měřítku.

Audi ale myslí i na domácnosti. Ve spolupráci se systémem řízení využívání energie v domácnosti nabídne nabíjecí systém connect inteligentní funkce nabíjení. Prototyp Audi e-tron bude možné nabíjet maximálním dostupným výkonem, který dovoluje domovní přípojka i automobil, a přitom budou zároveň zohledněny potřeby ostatních spotřebičů v domácnosti.

Tím se zabrání přetížení domovní přípojky. Kromě toho si bude zákazník moci stanovit individuální priority, například nabíjení v době s výhodnějším tarifem. Je-li dům vybaven fotovoltaickým zařízením, může automobil přednostně využívat elektrickou energii z vlastní výroby, přičemž se zohledňují také předpokládané fáze slunečního svitu. Audi e-tron by se mělo ukázat co nevidět, premiéra sériové verze je naplánována na toto léto.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze