Audi otevře první nabíjecí lounge. Ještě před Vánoci

3
Audi otevře první nabíjecí lounge. Ještě před Vánoci
Fotografie: Audi
  • Pilotní projekt startuje 23. prosince na výstavišti v Norimberku
  • Šest rezervovatelných přípojek nabídne až 320 kW každá
  • Ceny jsou srovnatelné s domácím nabíjením

Audi svůj koncept nabíjecích salonků představilo už dříve. Aktuálně otvírá první z nich veřejnosti na velmi exponovaném místě; v areálu výstaviště v Norimberku, kde se koná celá řada atraktivních akcí včetně hračkářského veletrhu. Právě zde vyrostla první modulární nabíjecí stanice Audi charging hub. Vznikla z flexibilního systému tzv. Cubes, tedy kontejnerových krychlí s bateriovým úložištěm a dvěma nabíjecími konektory, které lze velmi rychle postavit na libovolné ploše a poskládat podle aktuální potřeby. Úložiště pracují s použitými a upravenými Li-ion akumulátory z vozidel – díky tomu odpadá nutnost drahého vysokonapěťového přívodu a vlastní trafostanice.

V Norimberku je tak ve třech krychlích k dispozici konkrétně 2,45 MWh a šest přípojek o výkonu 320 kW, kterým stačí nízkonapěťová přípojka, poskytující 200 kW zelené energie. K nim se přidávají ještě fotovoltaické panely s výkonem až 30 kW. Jeden hub tak obslouží až 80 aut denně, přičemž nabíjecí místo si lze na konkrétní čas snadno rezervovat prostřednictvím aplikace. Nemusí jít nutně jen o vozy Audi, nabíječka je přístupná i řidičům jiných značek, stejně jako následné služby. Cena za kilowatthodinu bude pro držitele smlouvy e-tron Charging Service stejná jako za domácí nabíjení z wallboxu, tedy 31 centů (7,83 Kč).

Dva stojany z šesti budou v pilotním programu zkušebně vybaveny zjednodušeným billingem PnC (Plug-and-Charge) bez nutnosti RFID identifikace. V něm se nabíjení zahájí automaticky po připojení kabelu, což vyžaduje automobil Audi, vybavený touto službou. Tedy Audi e-tron 50/55/S s datem výroby od 48. týdne 2021 a opět aktivní smlouvu e-tron Charging Service. Ačkoliv třeba Audi e-tron GT už zvládá příkon 270 kW a na 80 % SoC se nabije už od 20 minut, může řidič strávit čekání v přilehlém pohodlném salónku. Tam mu budou k dispozici i další služby včetně doručení jídla nebo kvalitní produkty z automatu, případně mobilní služby péče o vůz.

Kromě toho se lze těšit na výměnnou stanici akumulátorů elektrických kol, půjčovnu elektrických koloběžek či zkušební jízdy s modely Q4 e-tron či RS e-tron GT. V rámci pilotního projektu, jehož úkolem bude mj. zjistit, ve kterých denních dobách jej zákazníci budou využívat nejčastěji, bude zákazníkům k dispozici rovněž stevard, a to denně od 10 do 19 hodin. Nabíjecí stojany ovšem bude možné, stejně jako samotný salonek, využívat non-stop. A to i do budoucna. Boj o kvalitu služeb pro elektromobily se rozhořel, už se těšíme, s čím přijde konkurence.

Nabíjecí i doplňkové služby Audi charging hub budou k dispozici i řidičům jiných značek
Diskuze ke článku
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Typické uvažování Audi. Kolik je takový charger stojí a kolik si jich mohou dovolit, aby udrželi rozumnou cenu paliva. Tesla si vyvine své vlastní super jednoduché super levné superchargery, kde vyoptimalizují i délku kabelu na cm :) a nabíječky mají po celém světě. Jak může VW group konkurovat???

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze