Audi e-tron je prvním elektromobilem ohodnoceným plným počtem bodů v testech IIHS

Audi e-tron je prvním elektromobilem ohodnoceným plným počtem bodů v testech IIHS
  • Díky tomu si odnáší hodnocení 2019 Top Safety Pick +
  • To se předtím nepodařilo Boltu, ani Modelu S
  • Onen úspěch by však mohl brzy zopakovat právě Model 3

Po celém světě existuje řada organizací, které testují kvalitu bezpečnosti vozidel. Jednou z nich je i IIHS působící na území Spojených států, jejíž výsledky jsou vždy velice vážené. A právě v těchto testech se e-tronu podařilo obdržet plný rating bezpečnosti.

Ten IIHS označuje značkou 2019 Top Safety Pick. Aby IIHS vozidlu udělila toto ocenění, musí zcela bez zaváhání projít šesti kategoriemi odolnosti proti nárazu, musí mít dobré hodnocení světlometů a také se musí skvěle předvést v prevenci čelních nárazů.

V roce 2017 se podařilo obdržet dobré hodnocení Modelu S, ovšem na plnou známku to přeci jen nestačilo. O něco lépe si vedl Chevrolet Bolt EV, který obdržel ocenění Top Safety Pick, ovšem chybělo mu ono malé plus.

V tomto týdnu začala organizace testovat také Model 3 od Tesly a očekává se, že si bude vést stejně dobře jako e-tron. Ten však prozatím zůstává králem bezpečných elektromobilů a ono prvenství mu již nikdo nikdy nevezme.

Audi e-tron si vedl dobře také v pro nás známějších testech Euro NCAP, odkud si odvezl plný počet pěti hvězd. Málokdo si tak nyní vzpomene na problémy, které Audi mělo, když se jej snažilo dostat do výroby a na případ, kdy muselo být několik kusů svoláno kvůli problémům s baterií.

Jeho bezpečnost bude zajisté novým motivem pro reklamy, do kterých Audi masivně investuje. Díky nim jsme mohli e-tron vidět ve filmech Avengers a byl součástí nejsledovanější sportovního přenosu světa, a to finále Super Bowlu. Audi dokonce umístila reklamy lákající na nákup e-tronu ke stanicím Supercharger patřícím Tesle.

Audi e-tron (test)

Technické parametry Audi e-tron (2018) 50 quattro

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 901 × 1 935 × 1 616 mm, 2 560 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon230 kW, 313 koní, točivý moment: 540 Nm
Baterie71 kWh (63 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 24,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od1 871 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze