Anglické doubledeckery nekončí. Jen budou jezdit na elektřinu

2
Anglické doubledeckery nekončí. Jen budou jezdit na elektřinu
Fotografie: Alexander Dennis Limited
  • V okolí Manchesteru vzniká integrovaný systém koncesní hromadné dopravy Bee Network
  • V jeho rámci začnou jezdit elektrické dvoupatrové autobusy

Britský výrobce autobusů Alexander Dennis Limited obdržel objednávku na padesát dvoupatrových elektrických autobusů pro města Wigan a Bolton nově zařazovaná do integrovaného dopravního systému Velkého Manchesteru. Vozy budou provozovány formou koncese a vyrazit by měly 17. října 2023. Další dva roky bude následovat do ostatních částí Velkého Manchesteru ještě zhruba 300 dalších doublecekerů. Cílem je plně integrovaná doprava ve stylu Londýna propojující autobusy, tramvaje, bicykly i pěší plus případně vlaky. A také návrat veřejné dopravy pod kontrolu úřadů po 36 letech.

Vozy lakované do výrazné žluto-černé kombinace nabídnou v různých konfiguracích celkem 72 míst k sezení, z toho 43 v horním patře. Ač se tím tisková zpráva nechlubí, jde s největší pravděpodobností o čínské autobusy BYD Enviro400 EV vyráběné ve spolupráci, protože nikdo jiný aktuálně podobná vozidla v nabídce nemá. Tomu by odpovídala jak dvojice elektromotorů o výkonu 2× 204 k, tak nabídka dvou verzí s celkovou délkou 10,3, nebo 10,8 metru, přičemž kratší je vybavena baterií o kapacitě 339 kWh a delší 382 kWh. Dojezd je udáván zhruba 250 km.

Diskuze ke článku
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Nebudete daleko od pravdy pane Čermáku, BYD doubledeckery jezdí v Londýně již nějaký ten pátek od roku 2018 viz web BYD ALL-ELECTRIC DOUBLE-DECKER BUSES DELIVERED TO LONDON
A továrny BYD v Maďarsku a Francii a většinu výroby nedělají hotové autobusy, ale podvozky s bateriemi a pohonem pro další výrobce busů v EU.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze