Američtí teslisté se dočkali. Už nebudou odkázáni jen na Superchargery

3
Američtí teslisté se dočkali. Už nebudou odkázáni jen na Superchargery
Fotografie: Tesla
  • V USA se v nabídce Tesly konečně objevil léta vyhlížený a očekávaný doplněk
  • Evropa zná podobné zařízení už dlouho, dříve než v USA se objevil i v Koreji

Zatímco odemykání Superchargerů automobilům jiných značek než Tesla je na stole už několik let a v poslední době se pomalu začíná realizovat i v USA (zatímco v Evropě už je na některých trzích realitou), opačně to v USA nefungovalo. Tamější Superchargery totiž, na rozdíl od evropských, používají téměř výhradně proprietární konektor Tesla, i když se na nich nově začínají kvůli výše zmíněným přípravám na otvírání Superchargerů začínají objevovat i konektory CCS. Ty jsou ale americkým teslistům k ničemu, protože americké Tesly, na rozdíl od evropských, konektorem CCS vybaveny nejsou. A proto nemohou snadno používat nabíječky třetích stran vybavené právě CCS.

Samozřejmě, že existovala nejrůznější druhovýrobová či kutilská řešení, ta ovšem nebyla Teslou oficiálně podporována a starší Tesly dokonce dobíjení na CCS ani neumožňovaly. To se nyní mění; Tesla konečně uvedla do prodeje jednoduchý adaptér, které se zasune do zdířky v Tesle a na druhé straně se do něj zapojí CCS konektor. Jistě, něco podobného znají evropští majitelé Modelů S a X, ale ti používají nástavec, který se před zasunutím do auta nasadí na nabíjecí hlavici a celé se to pak zapojí. Tento náčinek stojí, pro zajímavost, 7 035 Kč. Americká varianta je na tom s cenou 250 USD (6 350 Kč) trochu lépe a navíc se zdá jako praktičtější řešení. Zvládne samozřejmě přenést plných 250 kW.


Server electrek.co k tomu dodává, že samotná Tesla varuje před nekompatibilitou „některých“ vozidel Tesla a dodává, že podle věrohodných neoficiálních informací se to týká vozidel vyrobených před říjnem 2020. V nich je totiž starší typ nabíjecí řídicí jednotky, který CCS nabíjení nepodporuje. Proto je třeba si nejdříve na osobním Tesla účtu ověřit, zda je tato možnost pro příslušné auto vůbec dostupná. Pokud není, možnost zakoupit adaptér se vůbec neobjeví. Automobilka chystá řešení formou dodatečné výměny řídicí jednotky (zda zpoplatněné, či nikoliv, v tuto chvíli nevíme), ta ovšem nezačne dříve než napřesrok.

Diskuze ke článku
Tom Glaser
Tom Glaser
Nechci být rýpal, ale tohle mám v kufru Tesly S už hodně dlouho a normálně tím nabíjím.
Takže "odkázání" na supercharger je celkem ve spojení s touto redukcí nesmysl. Mimochodem CCS je i na některých superchargerech jako jediná volba po celé evrope. Jediné co zvýhodňuje supercharger (a proto jej nejčastěji využívám), je nabíjení zdarma.

Pěkný den

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze