Při uvedení Modelu 3 jsme dostali celkem slušnou zásobu informací, některé nám ale přeci jen chyběly. Každý vůz ale v USA potřebuje certifikaci od agentury EPA, která mimo jiné také počítá u novinek na trhu spotřebu a dojezd. Model X i Model S mají v názvu rovnou i kapacitu baterie (např. Tesla Model S P100D), což ale neplatí o Modelu 3, který používá dělení pouze na variantu s větším a menším dojezdem. S hotovou certifikací jsme se tedy konečně mohli podívat, co to ten Model 3 pod sukní skutečně má.
Z dokumentace lze snadno vyčíst, že baterie má napětí 350 voltů a kapacitu 230 Ah, což je v řeči nám více známé 80,5 kWh. Model 3 pravděpodobně nebude využívat celou kapacitu baterie, aby vydržela co nejdéle a nemusela se ždímat, stejně ale jde o víc, než se předpokládalo. Původně Elon Musk mluvil o tom, že se do platformy pro Model 3 nevejde baterie větší než 74 kWh. Využitelná kapacita se přitom pohybuje okolo 78 kWh. Zajímavá je také spotřeba, která vedle Hyundai Ioniq a Toyoty Prius Plug-in Hybrid patří mezi nejlepší vozy, co dokáží jezdit pouze na elektřinu.
Dalším zajímavým údajem je výkon, u kterého EPA napočítala 258 koní, což zhruba odpovídá výkonu BMW 330i (252 koní). U elektromotoru je však důležitější točivý moment, který bude jistě o mnoho vyšší než u zmiňovaného benzinového BMW. Srovnáním těchto dvou konkurentů jsme se již zaobírali, tak se nezapomeňte podívat.
Zdroj: electrek.co