Alstom akceleruje vývoj vodíkových článků. Pomoci má Liebherr

Alstom akceleruje vývoj vodíkových článků. Pomoci má Liebherr
Fotografie: Alstom
  • Vodík je nadále vnímán jako perspektivní palivo pro železniční dopravu
  • Asltom jako jediný už komerčně nabízí vlaky s palivovými články
  • Chce urychlit jejich další vývoj

Koncern Alstom, dominantní výrobce železničních vozidel (patří do něj i Fiat Ferroviaria, výrobce českého Pendolina), je momentálním světovým lídrem ohledně vodíkového pohonu železničních hnacích vozidel. Jako první je totiž dovedl do sériové výroby a i když jejich rozšíření zpočátku pomáhají dotace, plánuje další intenzivní vývoj, jehož cílem má být vyšší energetická hustota i životnost a nižší cena. Za tím účelem provedl několik akvizicí, naposledy v dubnu koupil startup Helion Hydrogen Power, specializující se na vysokovýkonné palivové články.

Vzhledem ke komplexitě vývoje zavedl Alstom přísné strukturování spolupráce s jednotlivými partnery, díky němuž lze využívat synergické efekty a eliminovat případné překrývání kompetencí. V tomto duchu se Alstom nově dohodl s francouzskou společností Liebherr – Aerospace and Transportation s cenným know-how výroby kompresorů vodíkových článků. To má poskytnout do společného projektu jako další z partnerů.

Alstom vlastní pobočky po celém světě, avšak vývoj a výrobu vodíkových komponentů soustředil do mateřské Francie. Výzkumné středisko ekologických pohonů, nazvané vznešeně Centre of Excellence, sídlí v Tarbes, výrobní závod pak v Aix-en-Provence. Mezi jeho nejnovější úspěchy patří dohoda s britským dopravcem Eversholt Rail o dodávce deseti třívozových jednotek Alstom Aventra na palivové články. Ty budou kompletovány přímo v Británii. Kontrakt by měl být signován počátkem následujícího roku.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze