Aktuálně testujeme Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4×2 HEV

9
Aktuálně testujeme Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 4×2 HEV
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Zatím jezdíme v průměru za 5,6 litru na 100 km
  • Hybridní technika zde funguje na jedničku
  • Nevýhodu vidíme ve složitém ovládání převodovky

Současná generace korejského SUV Hyundai Tucson je již nějakou dobu na trhu, a tak jsme se podívali na zoubek provedení, které má pod kapotou benzinový motor 1.6 T-GDI o výkonu 180 koní a hybridní techniku. S vozem máme zatím ujeto okolo 160 km, průměrná spotřeba se drží na hranici 5,6 litru na 100 km, čímž nás testovaná specifikace mile překvapila. Součástí techniky je i malá baterie, která disponuje kapacitou 1,49 kWh. Komu se ji podaří nabít během jízdy naplno, v kuse na ni s troškou štěstí ujede i tři kilometry v čistě elektrickém režimu. V tomhle ohledu zde má malý akumulátor velký smysl.

Technické parametry Hyundai Tucson (2020) Hybrid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 500 × 1 865 × 1 650 mm, 1 709 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon169 (132 + 44) kW, 230 (180 + 60) koní, točivý moment: 340 Nm
Baterie1,49 kWh (0 kWh využitelná kapacita)
Nabíjení0palubní: 0 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 6,2 l / 100 km
Cena od939 000 Kč

Naopak ovládání šestistupňové automatické převodovky skrze tlačítka na středovém tunelu je řešení, které považujeme za dost nešťastné. Možná se to nezdá, ale řidič musí každé písmeno pořádně stisknout a přesvědčit se o tom, že zvolil správný jízdní režim. Taktéž moře lesklých plastů v kabině funguje jako dokonalé zrcadlo a lákadlo na prach. Po dalších stránkách se ale Tucsonu HEV nedá vyčíst takřka vůbec nic.

V rámci nejvyšší výbavy Style Premium je vůz vybaven adaptivními tlumiči, které nabízejí dva jízdní režimy. Klidně by tu ale mohl být i třetí, který by byl ideálním nastavením mezi režimy Eco a Sport. Potěší taktéž velký počet odkládacích ploch, kdy třeba mobilní telefon lze uložit do boční speciální kapsy na středovém tunelu u kotníků řidiče a spolujezdce. Více podrobností o testované novince se dozvíte v blížícím se testu.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
U všech hybridů se neustále lže o spotřebě. Jak může auto s baterií, na kterou ujede 3 km, mít normovanou spotřebu 1,4/100?
Jiri Bittner
Jiri Bittner
Dobrý den, a jak jste na to přišel, že se neustále lže? První si alespoň trochu nastudujte co je hybrid a co je plug in hybrid ten má uváděnou spotřebu kolem 1litru. U hybridu (HEV) jsem nikde neviděl uváděnou spotřebu 1,4L. To se uvádí u plug in hybridu (PHEV) a vzhledem k tomu, že s jedním takovým jezdím na poměrně krátké vzdálenosti tak spotřeba benzínu je klidně 0,- litrů, a přes léto i na větší vzdálenosti jsem se vešel do 0,8litru/100km, přes zimu se sice spotřeba zvyšuje, ale předpokládám, že průměrná roční spotřeba by se mohla pohybovat okolo 1,2litru kterou udává výrobce.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze