Polestar a StoreDot: konec klesajících nabíjecích křivek

Polestar a StoreDot: konec klesajících nabíjecích křivek
Fotografie: Polestar
  • Technologie ultrarychlého nabíjení XFC se dostala z laboratoře do pojízdného prototypu
  • Společnosti Polestar a StoreDot demonstrovaly její možnosti
  • Podařilo se dosáhnout stoupající křivky až do konce nabíjení

Čínsko-švédská automobilka Polestar spolupracuje s izraelskou technologickou společností StoreDot na vývoji superrychlého nabíjení XFC. Ta spoléhá na inovativní konstrukci článků s převahou křemíku, která umožňuje nejen dosažení velmi vysokých nabíjecích rychlostí, ale také zabraňuje jejich poklesu během nabíjení. Při pokusu, kterým se obě společnosti pochlubily, byla do prototypu chystaného Polestaru 5 s 800V architekturou zamontována baterie o kapacitě 77 kWh, sestavená právě z nových, silikonových článků. A tu se podařilo nabít z 10 na 80 % SoC za 10 minut, přičemž startovní nabíjecí rychlosti 310 kW stále stoupala a na konci nabíjecího cyklu už přesahovala 370 kW. Za tu dobu se doplnila energie na 320 km jízdy.

Křemíkové články systému XFC údajně dosahují srovnatelné energetické hustoty jako nejmodernější články typu NMC a nevyžadují žádné zvláštní přídavné chlazení. Přesto váží stejně, nebo dokonce méně, než NMC a usnadňují jak recyklaci, tak opravy. Jejich největším přínosem je, že nesnižují nabíjecí rychlost se stoupajícím SoC a umožňují tak daleko flexibilněji plánovat nabíjecí zastávky. Ty se pak svým trváním výrazně přiblíží standardům, na které jsou zvyklí řidiči spalovacích vozidel. Polestar chce technologii XFC nasadit už brzy do sériových vozidel.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze