Nový Volkswagen ID.3 nabíjí ještě rychleji, než slibuje výrobce
test

Nový Volkswagen ID.3 nabíjí ještě rychleji, než slibuje výrobce

Kompletní test nabíjení včetně videa
13

Volkswagen v rámci faceliftu ID.3 přináší také výrazné zrychlení nabíjení a u varianty s větší kapacitou baterie se 77 kWh výrobce deklaruje výkon 170 kW. My jsme ale dosáhli ještě více. ID.3 se navíc může pochlubit velmi dobrou nabíjecí křivkou a nabíjecími časy srovnatelnými s mnohem dražšími auty. Podívejte se na celý náš test nabíjení včetně videa, grafů a tabulek.

Nabíjení je disciplína, která má v životě elektromobilu velkou důležitost. Ačkoliv se většinou elektromobil nabíjí doma, z obyčejné zásuvky či wallboxu nebo jiných pomalých nabíjecích stanic u zaměstnání nebo například obchodních centrech, občas je potřeba nabít opravdu rychle. Například na delších trasách, kdy je nutné co nejrychleji doplnit energii na další cestu. Proto na fDrive.cz pravidelně testujeme nabíjení elektromobilů v praxi.

Volkswagen ID.3 – test nabíjení

Dnes jsme otestovali reálnou rychlost ultrarychlého nabíjení faceliftovaného Volkswagenu ID.3, který po čtyřech letech přišel s mírným vizuálním i technickým updatem. Jedná se konkrétně o verzi Pro S, tedy tu s velkou baterií o kapacitě 82 kWh (77 kWh využitelných) a pohonem zadních kol s elektromotorem o výkonu 150 kW. V rámci nového updatu se u této velké baterie zvýšila maximální rychlost nabíjení na 170 kW. Jaká bude praxe? Pojďme to zjistit.

Volkswagen ID.3 facelift (2023)

Nabíjení jsme vyzkoušeli u nového nabíjecího centra PRE na pražské Pankráci se dvěma ultrarychlými stojany a 4 konektory. K nabíjecí stanici jsme přijeli se 7 % baterie po předchozí bezmála 400 km dlouhé non-stop cestě po dálnici. Venku bylo 25 stupňů Celsia, tedy ideální podmínky pro nabíjení, baterie by totiž měla být v optimální kondici a teplotě. A skutečně auto se po připojení začíná okamžitě nabíjet ještě vyšším výkonem, než deklaruje výrobce, a to 180 kW. V jednom z následujících testů nabíjení jsme se dostali dokonce na 185,6 kW, ID.3 se tak nabíjí o dost rychleji, než sám VW slibuje, což je vcelku vzácné.

Volkswagen ID.3 facelift (2023) PRO S (77 kWh)

Rozměry4 261 × 1 809 × 1 562 mm, 1 933 kg
Výkon150 kW
Baterie82 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd546 km (WLTP)

V tento moment si auto bralo proud 500 A, což je maximum, co dokáže většina stojanů dodat a je škoda, že má baterie MEB napětí při 10 % jen 371 V. Pokud by oscilovalo kolem 400 V, mohla by se také ID.3 se stejným proudem nabíjet i 200 kW jako ta nejlepší 400V auta od BMW nebo Mercedesu.

ID.3 se může pochlubit opravdu pěknou nabíjecí křivkou i časy

ID.3 i docela pěkně drží nabíjecí výkon, jelikož ještě při 30 % nabíjí výkonem nad 150 kW a při 50 % „tahá“ ještě 112 kW. Polovičního nabití jsme z 10 % dosáhli za skvělých 13 minut. Nabíjecí výkon pak pozvolně klesá, ale nabíjecí křivku musím zhodnotit stále jako dobrou, protože i v 70 % nabíjí stále 93 kW a na 80 % se dostává za hezkých 29 minut a nabíjí výkonem 91 kW.

Příjemným překvapením je, že i po 80 % se ID.3 vyplatí nabíjet, protože nabíjecí výkon drží příjemně vysoko a i pří 90 % nabíjí 63 kW a při 95 % si říká stále o 46 kW, což jsou skvělé hodnoty vzhledem k velikosti baterie. Na 99 % se z 10 % dostáváme za 40 minut, za kterých jsme nabili necelých 73 kWh.

V průběhu druhého testu jsme si pak ověřili, že se při 10 % začne ID.3 nabíjet výkonem nad 180 kW i po celonočním stání v chladné garáži a nabíjecí křivka je pak zcela stejná.

Celkově Volkswagen ID.3 velmi potěšil a díky citelně zrychlenému nabíjení a z aut s platformou MEB nejnižší spotřebě se ID.3 stává i dobrou volbou na dlouhé cesty.

Z 10 % do Délka nabíjení Nabíjecí výkon (kW) Nabito kWh Dálniční dojezd při naměřené spotřebě 18,3 kWh/100 km
20 % 2 minuty 175 11 84 km
30 % 6 minut 151 18 126 km
40 % 9 minut 129 26,7 168km
50 % 13 minut 112 34,2 210 km
60 % 18 minut 100 42,6 252 km
70 % 23 minut 93 51 294 km
80 % 29 minut 91 59,5 336 km
85 % 32 minut 83 64 358 km
90 % 36 minut 63 68,5 379 km
95 % 40 minut 46 72,7 400 km
99 % 45 minut 35,6 76,44 420 km

Foto: Martin Pultzner, fdrive.cz

Diskuze ke článku
Roman P
Roman P
To je slušné, proč takových výkonů nedosahuje i Enyaq?
Josef L
Josef L
Mě tyhle parametry nechávají chladným a raději bych uvítal možnost omezit výkon nabíjení, aby se zbytečně baterie netrápily vysokými proudy. Tahle honba za rychlostí nabíjení mi občas připomíná honba za megapixely u foťáků. Ano chápu, neznalé lidí už dnes přestává zajímat dojezd a potřebují za 5 minut nabít na 500 km :)
Vojtulee M.
Vojtulee M.
Bude test i na ID.3 s menší kapacitou pro porovnání?
Martin Winterman Kratochvíl
Martin Winterman Kratochvíl
Jaká tam byla verze SW ?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze