Slavná francouzská edice se vrací. Dostal ji novodobý Renault 5 E-Tech

Slavná francouzská edice se vrací. Dostal ji novodobý Renault 5 E-Tech
Fotografie: Renault
  • Jedná se o edici Roland Garros
  • Renault 5 E-Tech v ní přinese speciální páčku automatu či podsvícené logo
  • Zatím není známa cena ani plánovaný počet vyrobených kusů

Před 30 lety se poprvé objevila speciální tenisová edice Roland Garros, kterou automobilka Peugeot představila u svého modelu 205. Nyní se karty obracejí a zatímco Peugeot na toto označení nejspíše již zapomněl, konkurenční Renault představil model 5 E-Tech právě s touto výbavou. Jedná se o první limitku v rámci této modelové řady a vše souvisí s tím, že Renault bude letos už potřetí v řadě partnerem tenisového turnaje Roland Garros French Open. Na propagačních snímcích můžeme vidět exemplář v bílém odstínu Pearl White. Na přání ale půjde zakoupit tmavě modrý lak Midnight Blue, popřípadě černý Starry Black či matně šedý Matt Slate Grey. Tenisová edice se dále vyznačuje speciálním designem 18" kol Ecrou, logem Roland Garros na bocích a křížovým schéma inspirovaným architekturou pařížského stadionu.

Samozřejmostí je i do velké míry odlišná výbava v interiéru. Tato edice byla vždy mezi sběrateli hodně ceněná a jinak to nebude ani u Renaultu 5 E-Tech. Sedadla totiž dostala specifické šedé látkové čalounění s výrazným propletením. Nechybí vtisknutá loga Roland Garros v sedadlech a dotyčné čalounění najdeme i na bočnicích dveří a palubní desce. Vše doplňují kožené modré části čalounění a koberečky v cihlově-červené barvě, která má odkazovat na antuku. Specialitkou je podsvícené logo Roland Garros před spolujezdcem a páčka automatické převodovky, jejíž konec připomíná rukojeť tenisové rakety.

Zatím není známo, kolik bude první limitovaná edice stát a na jakých trzích bude k sehnání. Již teď je ale jasné, že 180 kusů Renault poskytne účastníkům a vedení turnaje.

Technické parametry Renault 5 95 k

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 920 × ? × 1 500 mm, 1 350 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon70 kW, 95 koní
Baterie40 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 80 kW, palubní: 11 kW,
Spotřeba?, dojezd: 300 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze